Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

29 december 2007

Spellekes

Sjaak is niet zo van de spellekes, ik wel :-). Ik doe regelmatig een spelletje op de PC en klassiekers als Bejeweled vind ik nog steeds leuk (als ik daarmee bezig ben zegt Sjaak: 'Ben je weer met je kraaltjes bezig?' LOL). Ik speel voornamelijk behendigheidsspelen en kaartspelen, ook op m'n GSM. Sudoku heb ik veel gedaan maar ben ik (tijdelijk) ff zat. Jaren terug deed ik ook graag Adventure games op de pjoeter.

Vroeger thuis deden we vaak een bordspel en ik heb daar hele leuke herinneringen aan, net als aan de Philips en Atari spelcomputer die je op de TV aansloot. Mijn moeder deed ook wel mee, maar dan met kaarten: Jokeren. Pa kon soms lekker driftig worden als hij niet kon winnen en zo heeft hij ooit zo'n dobbelsteen-klikding (hoe heet zoiets?) van Mens Erger Je Niet kapotgeslagen, lol.

“Das Schicksal mischt die Karten, wir spielen." (Arthur Schopenhauer)

"Das Spiel ist die höchste Form der Forschung" (Albert Einstein)

4 opmerkingen:

Anoniem zei

"Hoher Sinn liegt oft in kind'schem Spiel" (Friedrich von Schiller)

xx

Anoniem zei

Ik ben niet zo dol op gezelschapsspelen,laat mij dan maar in mijn eentje modderen op de pc. Ik ben verslaafd geweest aan Mahjong. Als je alle 60 spelen gedaan had mocht je op voor 't spel van de keizer. En daar zaten een paar vervelende tussen........uren en uren en uren,je moest binnen een bepaalde tijd ,3 minuten ofzo alles wegspelen,vandaar. En als het me lukte om tot keizer gekroond te worden dan begon ik het spel gewoon weer opnieuw....... Sudoku heb ik ook op pc,maar doe ik nog zelden.

Anoniem zei

bij vlagen ben ik into spelletjes,sudoku zit standaard in m'n tas voor treinritten etc.Van de week nog eens zitten spideren op de pc,ook flipperen en mahjong heb ik heel veel gespeeld. Bord spelen als rumi,legletters en stapelwoord liggen alweer een tijdje te verstoffen..en kaarten(jokeren,rikken,21en) is ook al lang geleden.

Anoniem zei

Haha, dat Mens Erger Je Niet is zo herkenbaar. Geloof ook niet dat een spel een betere naam had kunnen krijgen.

Groetjes,
Edwin