Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

20 december 2007

Bios agitatie

Vanmiddag ben ik 'I am Legend' gaan zien in Pathé Rembrandt, Utrecht. Ik geloof niet dat ik daar nog eens 's middags een filmpie ga kijken. Vijf kötkids zaten vanaf het begin van de film met elkaar te kleppen en dat leidde tot een kleine 'botsing' met bitch snob Peef. Ze leven nog, dus maak je geen zorgen ;-). Na de pauze ben ik een heel stuk naar voren gaan zitten en ik verzin het niet maar degene voor me nam zijn mobiel en zat te bellen tijdens de film. Weliswaar binnensmonds gemompel maar toch... *zucht*. Ken je dat gevoel van 'de hele wereld is gek geworden en ik ben de enige die normaal is?!' Peef was NOT amused.

Gek hè, dat het aantal biosbezoekers blijft dalen. Sinds 2004 gaat het slecht met de Nederlandse bioscopen: steeds minder filmliefhebbers pakken een filmpje in de bioscoop (I wonder why). Je kunt thuis tenminste relaxed een DVDtje kijken zonder overlast van anderen. Nou ja, in het vervolg maar weer naar het Louis Hartlooper Complex gaan. In zo'n filmhuis tref je meestal een wat beschaafder publiek aan :-).

De grootste ergernissen in de bioscoop zijn volgens Wim Stolwerk van de Nederlandse Verenigingen van Bioscoopexploitanten mobiel telefoneren en meiden die door de film heen kletsen. 'En dan heb je nog de jongens die zonodig met popcorn moeten schieten.' Stolwerk noemt de overlast in de bios een randstedelijk verschijnsel.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik kan me je ergernis voorstellen. Ik ben al een tijdje niet meer in de bios geweest,maar als ik ga dan meestal vroeg in de middag en dan niet naar films die hard lopen. En ik ga naar Pathe de Kuip,dat is een grote bios buiten het centrum van R'dam. Ik heb ooit eens in de kerstvakantie King Kong gezien,en heel veel oplichtende schermpjes van mobieltjes.Bovendien zat er een jochie van ongeveer 10 naast me die eerst vol bravour zat te klieren maar de film was ietsje te eng voor 'm ,je zag 'm steeds meer ineenkrimpen......er waren wel erg veel jonge kinderen bij deze film!