Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

20 januari 2008

Niet alles is slecht

Gisteren liep ik naar een kar van de kaasboer hier in Wijk en daar stond een man op leeftijd wat te kletsen en te praten over vernielingen, de jeugd die alles kapotmaakt, ellende alom.

Van de week stond ik op m'n werk in het rookhok en een collega van me begon over de wereld die zo slecht is. Overal dood en verderf, iedereen wordt neergestoken, ellende alom.

De meneer bij de kaasboer zei op een gegeven moment " Ik zal maar gaan, want er staat een meneer te wachten". Ik zei tegen hem "Ik hoop dat ik nog heel veel en lang kan wachten in m'n leven, want dan ben ik er nog".

Tegen m'n collega vertelde ik dat ik vroeger op school verhalen om m'n oren kreeg van de kruistochten waarbij onderweg veel mensen vermoord werden om niets. In het oude Rome werden mensen in een arena gegooid met leeuwen, gladiatoren en zo, puur om vermoord te worden, algeheel vermaak.

We zien teveel, horen teveel, de wereld is veel te klein geworden. We kunnen alles zien, horen, en meemaken. Zie je wel eens iemand die snel z'n mobieltje pakt als er iets leuks gebeurt?

Het lijkt er steeds meer op dat we met z'n allen alleen de slechte dingen willen zien en vergeten dat er nog zoveel moois op de wereld is, om ons heen. Zo snel geneigd te zeuren. Over het weer, dat alles veel te duur is, alle buitenlanders slecht zijn, .......

Als ik 's morgens wakker word, een zeurende kat op me voel, naast me kijk en zie dat er een snurkende Peefie ligt, bedenk ik vaak genoeg "Eigenlijk best leuk om weer wakker te worden."

3 opmerkingen:

Han en John van Nimwegen zei

Ach Sjaak, je moet maar zo denken: zo lang slecht nieuws nog nieuwswaarde heeft is het in ieder geval geen alledaagse zaak.

Anoniem zei

Hoi Sjaak,
Ik vind jou altijd zo lief als ik je stukjes lees.
Die Peef boft maar met zo'n echtgenoot.
vr.gr.Truus

Anoniem zei

Lieve Sjaak,

helemaal gelijk: live and love life to the fullest!

Kus van (schoon)Sus
xx