Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

04 februari 2008

Sociopaat

So-ci-o-paat

Dat was het eerste woord dat in me opkwam na dé Peter R. de Vries uitzending te hebben gezien.

'so·cio·paat (de M; sociopaten)
iem. die totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel voor anderen kent en geen contacten kan aangaan'


"Zowel bij ons als in de Engelstalige landen worden de termen sociopaat en psychopaat vaak onderling verwisselbaar gebruikt. Sommige mensen geven de voorkeur aan de eerste term om zoals gezegd verwarring met psychotisme of krankzinnigheid te voorkomen, maar het zijn zo goed als synoniemen (knip). Een sociopaat vertoont hoe dan ook psychopathische gedragskenmerken."

Sociopaat, geen wroeging over zijn daad.
Gewetenloos. Daar was laatst een meisje loos.
Hier met dat glas wijn, kan een mens zó gevoelloos zijn?

update 10u20
'Het wordt een "heidense klus" voor justitie op Aruba om te proberen de zaak Holloway rond te krijgen. Strafrechtdeskundige Peter Tak meent dat de uitkomsten van het programma van Peter R. de Vries "strafrechtelijk uitermate zwak" zijn, zei hij zondag.
Het grootste probleem is dat het lichaam van de Amerikaanse tiener Natalee Holloway nooit is gevonden, zegt Tak, die aan de Radboud Universiteit in Nijmegen is verbonden.'


ORANJESTAD - De ouders van Joran van der Sloot weigeren elke vorm van commentaar op de uitzending van Peter R. de Vries.
Het zal je kind maar wezuh
yeah yeahyeah yeah.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

De laatste tijd gebruik ik het woord triest heel vaak. Ook dit keer maar weer. Ik heb de uitzending nog niet gezien,staat op video maar ik wist al genoeg en met wat er op internet te lezen is: ik hoop toch zo dat ze genoeg bewijs vinden om die Joran op te sluiten. Gisteravond hoorde ik op 't nieuws Peter R de Vries zeggen: Er zijn twee mogelijkheden: "Je (Joran) spreekt de waarheid of....je bent hartstikke krankzinnig!"
Wie heeft er nu nog twijfels over zijn onschuld?

En dan nog zeggen dat hij er geen nacht minder om heeft geslapen.....
Sociopaat!!!

Davy zei

Als het maar niet met een sisser afloopt als indertijd met OJ Simpson
:-/

OJ update: http://www.nieuws.nl/497261

Anoniem zei

Ik vrees dat hij vrij man zal blijven..wegens gebrek aan lichaam is moord niet te bewijzen. En is het op basis van z'n verklaringen hoogstens getuigen zijn van dood/dood door schuld..die komt er dus vanaf met de tijd dat ie in voorarrest zat,let maar op mijn woorden...inderdaad TRIEST!

Han en John van Nimwegen zei

Joran heeft wel 5 slachtoffers gemaakt. Buiten Natalee en haar ouders zijn ook zijn eigen ouders slachtoffer van zijn daden! Die mensen zullen het nu zeer moeilijk hebben.

Anoniem zei

Ik hoorde dat hij zijn schoenen in een rioolput heeft gegooid,heeft hij zelf gezegd. Als ze die schoenen nu zouden vinden,wat zou er dan op zitten? Waarom gooi je schoenen weg als ze "gewoon"onwel werd?
Blijven zeiken bij die knul,misschien slaat hij ooit door!