Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

01 november 2009

Rotweer? Nee hoor, gezellig

Weet nu al wat ik morgen op kantoor ga horen, "Wat een vreselijk rotweer was het gisteren. Kun je toch helemaal niets doen.". Wat rotweer? Is toch gezellig! Binnen is het droog, je kunt kaarsjes aandoen, filmpje kijken. Niets rotweer!

Wij hebben vanmiddag een film gekeken die ging over een man die vrouw wil worden en op het punt staat vrouw te worden door een operatie. Vlak voordat ze geopereerd zal worden, krijgt ze een telefoontje dat ze een zoon heeft van 17. Ze is vader!
Voordat ze geopereerd mag worden, moet ze eerst orde op zaken gaan stellen met haar zoon. Ze gaat op pad en gaat haar zoon halen. Eerlijk is ze niet, ze doet zich voor als een vrouw van de kerk. De zoon gelooft het.
Ze reizen een week samen en stukje bij beetje komt de jongen er achter wie de vrouw is, stukje bij beetje wordt het hem duidelijk dat de vrouw geen vrouw is, maar een man. Als hun auto wordt gestolen, komen ze bij de ouders van de vrouw uit, die hun nieuwe dochter niet zien zitten, maar wel blij zijn dat ze opa en oma zijn. Daar komt de jongen er achter dat de vrouw zijn pa is. Hij gaat er vandoor en het lijkt er op dat ze elkaar nooit meer zullen zien.
Als de man definitief vrouw is geworden en de operatie is geweest, komt de zoon toch weer in beeld en zoekt hij zijn pa op die nu zijn ma is geworden. Ze respecteren elkaar en nemen elkaar zoals ze zijn.

Een mooie film, waar we allebei van hebben genoten. Buiten de regen, binnen de warmte.

edit Peef 19u
De film heet Transamerica en ik had 'm al gezien: AANRADER!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ook gezien ja. Prachtig verhaal, goed verfilmd

Karin zei

Eh,verhip die dvd heb ik ook,gewonnen, en ik moet 'm nog zien... Is toch met die ene van die serie ? Hoe heet die serie ook alweer..iets met wanhopige huisvrouwen ;-)

Davy zei

Ja, DIE ja! :-)