Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

29 november 2009

Angst

"De angst voor de dood houdt ons van het leven af, niet van het sterven". P.C. Roud (gejat van Josephines 'Over de dood en zo' )

Nog wat geGooglede citaten:
'Angst hoort het gras groeien en de stenen wenen.'
Hans Kudszus

'Wreedheid en angst geven elkander de hand.'
Balzac

"Angst is de hartenklop van de onmacht."
Cor de Jonghe


'Men voelt zich, men is nooit vrijer dan na de angst, nadat men die heeft overwonnen.'
M.Jouhandeau

Een mooie afsluiter is: 'Angst en zorgen voor morgen komen minstens één dag te vroeg.' (bron onbekend)

4 opmerkingen:

Karin zei

Ik ben voor veel dingen bang,zoals Onweer en vuur (brand) maar angst voor de dood heb ik dan weer niet! Ik heb niets meegekregen van wat er voor mijn geboorte gebeurde,dus dat zal ook wel zo zijn als ik dood ben. Ook om dood te gaan ben ik niet bang. Ik ga mij daar niet druk over maken,als het mijn tijd is ...nou ja dan zien we wel verder... Wel denk ik dat ik vorige levens heb gehad,dus ik kom ongetwijfeld weer terug...

Han en John van Nimwegen zei

De spreuk van P.C. Roud spreekt me het meeste aan.

Davy zei

Als wat/wie zou je terug WILLEN komen Karin?

Jet zei

Bang voor de dood ben ik ook niet , en ik denk dat ik als vlinder terug kom !!