Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

06 november 2009

Thuis

Home is where the heart is. Ik heb gisteren weer gemerkt dat mijn hart niet meer bij/in mijn Zeeuws-Vlaamse geboortestreek ligt. Ik ben er sinds juli 1989 weg en het VOELT niet meer als thuis. Ik heb te kort in Noord-Brabant gewoond om daar mijn hart aan te verpanden en ik ben me sinds 1993 steeds meer een inwoner van provincie Utrecht gaan voelen. *



'Home is where the heart is.
Prov. People long to be at home.; Your home is whatever place you long to be.'

6 opmerkingen:

SchoonZussie zei

Je hart mag dan niet meer in Zeeuws Vlaanderen liggen, wel lief dat je even een hart onder de riem kwam steken in mijn/ons echte Zeeuws Vlaamse thuis ;-)
Mijn roots liggen in het allerzuidelijkste van het land, maar thuis is ZVl, waar mijn 2 liefsten geboren zijn.

Lfs

Karin zei

Mijn hart ligt ook niet meer in Flakkee maar in mijn borstkas ;-)

Wel grappig die pagina met vertalingen!

Josephine zei

Een stukkie in Leiden, een stukkie in Noordwijkerhout, een stukkie op Terschelling en een stukkie in 's-Hertogenbosch.
Mijn hartslag doet er dus heel wat kilometers over.......
Ik denk dat mijn hart is daar waar het zich thuisvoelt en dat kan zelfs 2 weken Frankrijk zijn.

Jet zei

Zag je wel eens voorbij komen bij Karin , dus dacht zal ook maar eens even gaan buurten daar .
Ja ik ben geboren in Hattem , en nu woon ik in Rotterdam , een heel verschil .
Maar als ik op vakantie ben in het oosten van het land , voel ik mij gek genoeg gelijk thuis , dus toch mijn hart daar ...........
Groetjes Jet.

Davy zei

Mijn liefste mens komt uit deze streek Anita ;-)

Davy zei

Dan ligt er ook een stuk van mijn hart in Londen, Josephine :-)

Leuk dat je even kwam buurten Jet!

En ook voor jou Karin en alle andere bloggers geldt: maak van je hart geen moordkuil! :-)