Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

25 januari 2010

Kleine irritatie

Een kleine irritatie in tegenstelling tot grote haren-uit-de-kop-trekkende ergernissen:
de GRATIS proefrit.
Ik hoor en lees het steeds vaker: 'Maak nu GRATIS een proefrit!'. Goh, laat ik nou gewend zijn om eerst flink in de buidel te moeten tasten voor zo'n ritje? Ik ben nóg de proefrit in die Jaguar aan het afbetalen. DUH! 'Gratis proefrit' valt voor mij onder de noemer pleonasme en is net zo dubbelop als groen gras.

taalweetje: het Griekse woord πλεονασμóς (pleonasmós) betekent 'overvloed'

3 opmerkingen:

Han en John van Nimwegen zei

zoiets als gratis entree bij winkels, ook zo dom.

Karin zei

Ik mag hier toch nog wel gratis reageren he? ;-)

Davy zei

Een fijne donatie is altijd welkom Karin! ;-)