Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

05 oktober 2009

Vergeten Dierendag

'Vandaag, 5 oktober 2009, viert de Dierenbescherming Vergeten Dierendag, de dag waarop we stilstaan bij alle dieren die op werelddierendag (en daarna) vergeten worden.
Op Vergeten-Dierendag vragen zij aandacht voor het welzijn van de bijna 600.000 proefdieren, 75.000 asieldieren, 350 miljoen gefokte vleeskuikens, 5 miljoen geëxporteerde biggen en vele illegaal geïmporteerde dieren.

Wat doe je als je iets niet wilt vergeten? Dan schrijf je het op je hand. De handtekening van een dier moet in de komende jaren hét symbool worden van Vergeten Dierendag. Met de tekening in je hand geef je aan, dat je ook denkt aan de dieren die het slecht hebben. Bijvoorbeeld, de proefdieren, dieren die worden gehouden voor hun vlees of vacht, dieren die worden bejaagd, verwaarloosd of mishandeld. Kortom, de miljoenen dieren die geen extra aai, knuffel, kluif of nieuwe hondenmand krijgen.' bron

Euh, ik heb helemaal geen zin om vandaag een dier in mijn hand te tekenen maar in Photoshop wél :-)

knor?!

Nou, is dit een zielig varken of niet?! LOL

En kan iemand meteen even mijn hand lezen s.v.p. ? ;-)

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey,
Dank je wel voor je reactie. Mensen zeggen wel dat ze mijn blog lezen,maar jij reageert tenminste. Over die vergeten dieren,ik heb vannacht gedroomd dat ik vier extra jonge katten had. Met onze schare dus in totaal zeven!!!!
Maarrre ik ga toch ook echt niet met een dier op mijn hand lopen. Ik eet wel geen vlees vandaag. (doe ik meesyal 's avonds niet) Dat kan toch ook best.
X,
Odette

Han en John van Nimwegen zei

amai Peef, ge zijt precies un natuurvarkenstekentalent. Maarre....... ge kunt ut toch beter bij abstract houden. LOL

Davy zei

Hmmm, eerlijk gezegd vind ik deze ook een stuk beter gelukt hoor Han en John! ;-)

Han en John van Nimwegen zei

Ahhhhhhhhhh ja, da's nun schone! Als ge diejen ziet denkte vanzelfs wel an die arme diertjes.

kaatje zei

hier geen vergeten dieren op onze halve kinderboerderij..gelukkig maar hoef ik tenminste niet met tekening op m'n hand te lopen ☺

Karin zei

Die tweede is schattig Davy,gelukkig zijn ze in werkelijkheid niet zo klein dat je ze in je hand passen,hebben we straks knorretjes als huisdier....(en geplette knorretjes vrees ik...) Zoals je weet heb ik zelf geen dieren maar ben ik wel diervriendelijk,ik dood ze alleen als ze mij angstig maken ofzo,doe ik met mensen ook ,hihi,geintje!