Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

14 oktober 2009

Thalia


Rob Sweitser vertelt:

"Ik step voor Thalia. Thalia, onze tweede dochter, werd geboren op 12 mei 2006. Kort na haar tweede verjaardag bleek dat er een tumor in Thalia haar hersenen groeide. Na een aanvankelijk geslaagde operatie, bleek de tumor kwaadaardig en er volgde chemotherapie. De behandeling was erg zwaar, maar kon niet voorkomen dat de tumor al binnen 4 maanden terugkeerde. Na staking van de behandeling is zij 5 weken later, bij ons thuis, in de geborgenheid en beslotenheid van ons gezin, in alle rust overleden. Vanaf het eerste moment dat wij hoorden dat ze ziek was, zijn mijn vrouw en ik elk moment bij haar geweest. Iedere dag en omstebeurt de nacht – totaal 5 maanden lang. Dat lieve kleine meisje, peutertje, is tegelijkertijd een grote bron voor verdriet en van inspiratie. Juist door de wijze waarop Thalia er zelf mee omging, onwetend van de ziekte en het perspectief van haar naderende einde: na iedere - vaak ingrijpende - medische handeling ging zij als onaangeslagen door, speels, vol van verwachtingen, leergierig en met een enorme levensenergie tot en met de laatste dag. Ik step mee om te vechten voor een betere toekomst; een toekomst waarin we meer weten over de genezing van primaire hersentumoren. Daarvoor is allereerst meer aandacht en geld nodig. Steun mij, als sponsor – of step zelf ook mee!" KLIK

3 opmerkingen:

Josephine zei

Gedoneerd!

Davy zei

Dankjewel Josephine! Je deed niet alleen schrijven maar ook doneren ;-).

Anoniem zei

:'(... dat snijdt dwars door m'n mamahart. Maar wat een mooi initiatief!

x Chanti