Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

25 maart 2010

Pieken of niet......

Als je in de Dikke van Dale zoekt op het woord pieken dan zie je o.a. staan: "pie·ken piekte, h gepiekt - 1 een hoogtepunt bereiken". Ik heb aan dat woord de laatste tijd weer veel moeten denken.

Heel vaak als er iets moois gebeurd, we iets nieuws kopen, het weer heel mooi is, de lente weer al z'n pracht begint te tonen, moet ik denken "Zal toch niet zo zijn dat....". Zeker nu we weer richting de periode scan gaan, is dat gevoel er heel erg.

Genieten doen we allebei best wel en we zijn absoluut geen doemdenkers, geen zwartkijkers en niet bezig met ellende. Maar toch moet je er even aan denken als er een hoogtepunt is, "Zal toch niet zo zijn dat...".

Pieken, hoogtepunten, het kunnen juist de kleine dingen zijn die het doen. Samen gelukkig zijn, samen lachen. Leven, dat is wat we willen.

Laten we hopen dat ons nog een hele poos gegund is om saampies nog veel en vaak te kunnen pieken.

1 opmerking:

kaatje zei

Natuurlijk blijven die pieken nog een tijdje..positief denken mannen!