Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

14 augustus 2009

Peefie Earheart

bonk...bonk...
Sinds een week of drie hoor ik mijn hartslag (bonzen/suizen) in m'n rechteroor. Toch maar even geGoogled wat dat kan zijn :-)

Wendy schrijft:
'- laat je gebit nakijken. Het kan bijvoorbeeld aan een van de kiezen of verstandskiezen liggen.
-het kan aan je oor zelf liggen. Ik ben bij de KNO-arts langs geweest. Die heeft me doorgestuurd voor een uitgebreide gehoortest en een MRI.'

Hmmm, ik heb inderdaad het idee dat het rechts niet helemaal goed zit qua kiezen en 10 september heb ik een tandartsafspraak. Ik hoor rechts minder dan links (vooral hoge tonen) maar goed, er zít rechts ook een heel stuk minder ;-). Mischien maar eens laten testen en de MRI heb ik al achter de euh kiezen!

Kees. moderator van het Tinnitus & Hyperacusis forum vertelt:
'Heb je misschien last van een hoge bloeddruk. Dat kan ook de oorzaak zijn dat je je hart hoort kloppen in je oren. Wat heel misschien ook nog zou kunnen is dat er een bloedvat te dicht tegen de gehoorzenuw is komen te liggen.'

Ik heb geen idee wat mijn bloedvaten allemaal doen maar ook al mag mijn bloeddruk wel ietsje omlaag, volgens de norm heb ik geen hoge bloeddruk.

Zou mijn schedel door 'het zwarte gat' rechts in de hersenpan als een soort van klankkast werken? Hoe dan ook, geen zin om me al te veel zorgen over dit 'oor-hart-euvel' te maken.

9 opmerkingen:

ik zei

Doe je vaak zware inspanningen? Ik heb namelijk last van hartkloppingen in mijn oor als ik net trappen ben opgelopen en als ik buiten adem ben.

kaatje zei

Je hebt in elk geval de zekerheid dat het nog klopt dat hart, zelf gehoord LOL

Davy zei

Dan vind ik het leven vast één zware inspanning want ik heb het constant. En dat KLOPT Kaatje jij donder ;-)

Utie zei

Je kan ook gewoon een verkoudheid hebben... Net als Anita. Zij heeft precies dezelfde symptomen.

Davy zei

OE Anita, we hebben Mexicaanse verkoudheid! ;-)

Karin zei

Ik hoop echt voor je dat het binnen een paar dagen weg is,of dat het met je kiezen te maken heeft want ik heb sinds een jaar of tien Tinnitus en dat is geen pretje,al kan ik er redelijk mee om gaan! Ik heb een paar tonen tegelijk,en links hoor ik veel minder he! xx

Anita zei

Ik heb van de dokter Otrivin gehad, omdat het ws komt doordat de holtes dicht zitten..... lijkt wel iets te verlichten, hopelijk ist snel weer over. Ik zei tegen de dokter, het is net of er trommels in mijn hoofd zitten, waarop hij zei:"niet zo hard praten, straks nemen ze je nog op" :-)
LOL Maarre gedeelde Mexicaanse trommels is halve Mexicaanse trommels, scheelt toch ;-)

Lfs

Davy zei

Hmm, ik ga komende week ook wel ff langs de huisdoc, Schoon Mexicaans Drumstel Zussie! :-)

Google-Girl zei

En hoeist nu met je getrommel?

xxx
Chanti