Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

22 augustus 2009

Grey Ribbon


Heb ik laatst op eBay een Grey Ribbon sleutelhanger gekocht, ga ik Googlen en wat blijkt?! verschillende aandoeningen worden op een grote hoop geveegd en claimen dit Awareness symbool:

'De grijze ribbon staat Symbool voor:
Down Syndroom
Hersentumor /Hersenkanker
Zenuwziekten
Astma'

bron


Nou jaaaa zeg! Ik ben best wel verontwaardigd nu maar aan de andere kant denk ik: ben ik meteen solidair met Nicolien (astma) en Jordy (Down syndroom) en de sleutelhanger was maar $5 ;-).

6 opmerkingen:

ik zei

Mooie sleutelhanger

MeMyselfAndI zei

Het is wel een vergaarbaklintje!!! Maar bedankt voor de link, daar ga ik wat mee doen :D

Karin zei

Ow,die grijze kende ik nog niet,nou ja,ik heb ook een luchtziekte (volgens J heet dat zo) dus......
Weet je,er zijn een beetje te weinig kleuren,misschien moeten ze een mix van zo'n ribbon maken? Groen/geel ,een andere rood/blauw. en geef er gelijk maar een lijstje bij dan waar het voor staat......

Nico faaij zei

Davy :-(

E-bay??? Had hem gewoon bij Stichting STOPhersentumoren.nl gekocht in hun webshop ( http://www.stophersentumoren.nl/stophersentumoren/shop/shop_part_product.php?curdir=shop/3/&ID=75&offset=0 ).

Ook 5 euro, maar dat bedrag gaat dan bijna geheel naar onderzoek naar genezing van primaire hersentumoren. Zoals we morgen weer 50.000,- euro naar de Erasmus Universiteit brengen voor een onderzoek naar een eiwitremmers cocktail therapie.

Het wordt tijd dat we deze grootste kanker killer onder kinderen en jong volwassenen eens goed gaan aanpakken. Daarbij is elke euro meer dan welkom!

Stel je voor elke nederlander een paar jaar lang gemiddeld 1 euro per jaar aan onderzoek van deze verschrikkelijke ziekte doneert. De kans is dan wel heel groot dat wij de Laboratorium doorbraak nog zullen meemaken.

Davy zei

Ik vind die van 5 DOLLAR (VS) mooierder Nico en je weet dat ik jullie stichting en daardoor mezelf ook steun. Ik BLIJF van je houden dus! ;-)
Succes op de Erasmus en groetjes aan Klaske en de meiden.

Anoniem zei

De Nederlandse hersentumorpolsbandjes zijn al gemixed, grijs oranje. Jammer dat de ribbon dat niet heeft.

Paul.