Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

05 augustus 2009

Bacteriën


Ik word een beetje gestoord van al die irritante commercials die waarschuwen voor allerlei soorten bacteriën, terwijl ze anderzijds het liefst je darmen vol goedaardige varianten willen volstoppen. Bacteriën zijn overal en veruit de meeste bacteriën zijn niet schadelijk voor de gezondheid. Negeer die bangmakerij (alsof er nog niet genoeg mensen zijn met smetvrees), laat je kinderen regelmatig lekker vies worden en heb schijt (oe POEP, bacteriën, AAAARGH) aan deze en andere betweterige en onzinnige reclames.

In The War of the Worlds van H.G. Wells verslaan de miskende micro-organismen de boze Marsmannetjes! Dus een beetje respect graag :-) Lees ook DIT eens.

11 opmerkingen:

Unknown zei

Ik pulkte als kind kauwgom van de straat en at dat op. Ik profiteer nog elke dag van de weerstand die ik daarmee heb opgebouwd! :)

Davy zei

Nog een bepaalde kleur of merk, Ed? Zoiets deed ik niet maar ik vrat dan weer mijn neus leeg, lol.

Snot ===> hersentumor?? :-)

Karin zei

Dat van dat kauwgom deed ik niet maar van je neus leegeten weer wel,zo.... weer een aantal lezers van je log minder.... ;-)

Davy zei

Dat zal wel loslopen Karin en nog bedankt voor je kaartje!

KvK (Kussie voor Karin) ;-)

Unknown zei

Het merk was niet meer te herkennen Peef, en kauwgom was toen veelal roze.
Overigens kocht ik toen ook wel kauwgom. Bazooka Joe of Donald Duck voor 5 cent.

Karin zei

Met zo'n plakplaatje voor op je hand erbij Edwin? (de kauwgom die je in de winkel kocht)

Karin zei

een kus zit trouwens ook vol bacteriën Davy.... lol

Davy zei

De bacteriën maken kussen juist extra lekkerrrrr :-)

Anoniem zei

haha....wat een praat!!!

met enig schaamrood op de wangen komt mij het verhaal van kauwgom lospeuteren van trottoirs en schoolpleinen me bekend voor :( ik deed het ook!!! als ik er nu aan terug denk GETSIE....wie weet wat voor viezerikken het in de mond hadden gehad, maar niet aan denken en we benaderen het positief, nu hebben we de weerstand er van!

xx

mooi dat ik deze bekentenis anoniem kan posten!

Davy zei

Dat anderen het zouden recyclen, dát hadden mensen die ff een stukkie kauwgom namen alvorens ze een date hadden ook niet kunnen bevroeden!

Han en John van Nimwegen zei

Van de grond raapte ik het niet op, ik was nog wel een béétje kieskeurig, maar mijn vriendinnetje en ik plakten onze kauwgom wel onder de tafel en als we dan de volgende dag weer bij elkaar kwamen kauwden we die stukken weer lustg verder. We kauwden ook de gedroogde kauwgom van ekaar verder. En als we geen stukjes meer hadden kauwden we "latijnse kauwgom". En dat was gewoon speeksel.
Han