Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

06 september 2008

Retail Therapy

Volgens Wikipedia:
'Retail therapy is shopping with the primary purpose of improving the buyer's mood or disposition. Often seen in people during periods of depression or transition, it is normally a short-lived habit. Items purchased during periods of retail therapy are sometimes referred to as "comfort buys." Retail therapy need not be a negative term. It can be a neutral term that describes the pleasures of the total shopping experience, used by many people to boost their mood. Shopping as a way of boosting one's mood does not necessarily involve rash or inadvisable purchases.'

Dit gedrag komt me bekend voor en zag ik als jong kind al bij de vrouwen in mijn prille leven namelijk mijn moeder en mijn zus. Laat ik dat gedrag nou hebben 'overgenomen'! ;-) Mwah, het lag denk ik al vast in de genen. Op de middelbare school was vooral de plaatselijke Bruna een geliefde plek om mijn humeur op te peppen met een (strip)boek, maar ook de platenzaak was een plaats om verdriet te sussen met een leuke elpee of maxi-single. Tegenwoordig zijn onder andere DVD's goede 'troosters'.
Wat vinden de bloglezers? Herkenbaar ja/nee en zie je dit 'kopen om een leegte te vullen' voornamelijk bij vrouwen en homo's? :-)

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Herkenbaar! En ik ben vrouw en lesbisch,dus wie conclusies wilt trekken die doet maar! ;-)

Davy zei

Nou Karin, ik had toch écht verwacht dat een potje eerder in haar tuinbroek zou gaan sleutelen aan auto of motor :-D LOL ;-)

Han en John van Nimwegen zei

John is man en hetero, maar wij herkennen dit allebei. Conclusie duidelijk?

Anoniem zei

Sorry Davy,ik heb geen tuinbroek,auto en motor en ik heb ook geen kat en rook geen shag....;-)

Anoniem zei

Herkenbaar, cd's doen het hier nog altijd goed als troost..concertkaartjes nog beter.

Davy zei

Euh, John kán de welbekende uitzondering zijn die de regel bevestigt? ;-)

Anoniem zei

Herkenbaar Peef. Alleen is een dvd-tje niet echt meer voldoende om me dat gevoel te geven (logisch ook inmiddels) tenzij ik er al heel lang op heb moeten wachten en 't een superfilm is.

't Moet bij mij nu komen van de grotere aankopen, maar daar heb ik dan ook veel langer het fijne gevoel bij (niet de godganse dag gelukkig).

Groetjes,
Edwin

Anoniem zei

Kleding kleding kleding shoppen maakt zoooooooo gelukkig........ voor even toch :-)

Enne... voor zover we getest hebben ben ik een vrouw met erg vrouwelijke hersenen :-)

Anoniem zei

Hm... ik moet ook maar weer eens heftig gaan shoppen dan!

xxx
Chanti

Anoniem zei

Geen vrouw maar wel homo... Herken het eigenlijk niet zo, de gierigheid van mij zit kennelijk te diepgebakken om me aan retail aankopen te wagen (Of ik was gewoon nog nooit depri, maar dat geloof ik zelf niet). Ben wel altijd blij als ik weer een echt koopje gescoord heb. Volgens mij ben ik meer van het type dat zich op de troost chocolade-chips-drop stort, en dan liefst nog alledrie achter elkaar, misselijkmakend gewoonweg...