Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

07 mei 2008

Vrijheid?

Gisteren een stuk gewandeld en een ijsje gegeten met mevrouw K.
Digitenne aangesloten bij mevrouw B.
Meneer A. daarnet geholpen met zijn laptop.

Nu even rust want het is even te warm buiten.
Dan maar wat foto's kijken van de omstreden kunstenares Sooreh Hera.
Omstreden? Niet naar mijn mening! Hulde aan de dappere Iraanse Hera!!

De Pers schrijft: 'De afgelopen vijf maanden, sinds eind november bekend werd dat haar werk toch niet te zien zou zijn in het Gemeentemuseum Den Haag, heeft haar leven nogal een wending genomen. Door haar foto’s en video van homoseksuele IraniĆ«rs met maskers van de profeet Mohammed en diens schoonzoon Ali op, werden doodsbedreigingen opeens ‘normaal’. Sindsdien wordt de 34-jarige Sooreh Hera (niet haar echte naam) overspoeld met mails, sms’jes en berichten op het internet waarin ze met de dood bedreigd wordt. Teksten als ‘Moge Allah je vervloeken’ en ‘De Hel is je verblijfplaats’ werden dagelijkse kost. Een paar weken geleden werd ze echt bang: ‘Ik ben in het Perzisch gemaild, met mijn echte naam erbij. ‘We hopen dat je binnenkort in Iran opgehangen wordt’, zoiets stond erin. Ik krijg ook mails waarin staat dat ik hoe dan ook mijn excuus zal maken. Uiteindelijk.’'


Je mag verdorie tegenwoordig zelfs in Nederland niks meer tonen, zeggen of maken.... :-? Werd dat gevierd afgelopen 5 mei? Mag je nog wel bloggen wat je wilt? Als steunbetuiging plaats ik een foto van Hera:
De rechter lijkt op Michael Jackson, LOL.

Klik hier om de rest van de pics te zien, en mail haar even een hart onder de riem als je toch bezig bent...of koop haar vandaag verschenen fotoboek

Met dank aan Therion

Lekker puh en zo ;-)

Update DePers van 9 mei: 'MuseumgoudA zal toch werk van de Iraanse Sooreh Hera laten zien, inclusief de omstreden foto's waar de afgelopen maanden veel over te doen was. Het werk is te zien tijdens een manifestatie die in oktober 2008 in Gouda wordt georganiseerd door museumgoudA en het Verzetsmuseum Zuid-Holland. De kunstenares zelf is erg blij: ‘Ik ben enorm opgelucht dat het misschien eindelijk allemaal over is. Mijn werk mag gezien worden. En dat Het Verzetsmuseum daaraan meedoet, vind ik mooi symbolisch.’

1 opmerking:

Anoniem zei

Erg jammer dat de vrijheid moet wijken voor dreiging van geweld. Ook vervelend dat er geen enkele steun van officiele instanties hier in Nederland komt. Samen sta je sterk, maar ze laten je mooi in de kou staan. Op 5 mei hier ook niets over gehoord.

Edwin