Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

12 mei 2008

Pink

steren: Pinksteren
Weinig gemerkt van de uitstorting van de Heilige Geest.
Maar het kán kennelijk heel erg spannend zijn:
'Plotseling kwam er uit de hemel een geluid dat leek op een enorme windvlaag en het vulde het hele huis, waar zij zaten. Op hun hoofden vertoonden zich tongen als van vuur, die zich verdeelden, en het zette zich op ieder van hen. Zij werden allen vervuld met de Heilige Geest en begonnen in vreemde talen te spreken, zoals de Geest het hun gaf uit te spreken.'
Deze 'tongentaal' is voor buitenstaanders onbegrijpelijk en heeft geen overeenkomst met een bestaande taal.

Glossolalia (speaking in tongues): incomprehensible speech in an imaginary language, sometimes occurring in a trance state, an episode of religious ecstasy, or schizophrenia.

Je zou er dorst van krijgen! Wat doen je hersenen dan? Hier is een interessant artikel. Hoe dan ook, mocht ik op een dag onbegrijpelijke bullshit uitkramen, dan ben ik dus vervuld van de Heilige Geest! Goed onthouden hoor! ;-)

Laatst btw een errug interessante docu gezien op de BBC over de overeenkomsten tussen krankzinnigheid en geloof :-~.

1 opmerking:

Google-Girl zei

Welcome to the Club honey... %-}