Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

22 mei 2008

Kanker hoeft niet

Dát was nog eens een kop van De Pers:
'De Franse psychiater David Servan-Schreiber bleek op z’n 31e een hersentumor in een gevorderd stadium te hebben. Hij werd succesvol geopereerd en pakte zijn oude leven weer op, ‘zoals iedere ex-patiënt doet nadat hij genezen is verklaard‘.' bron

Je wordt niet 'genezen' verklaard na diagnose hersentumor. In elk geval niet met een kwaadaardige. Anyway, David gaat een poos later op de mega zweefteef-toer en schrijft er een 'antikanker' boekje over. *gaap*


'Stelt hij mensen niet te veel verantwoordelijk voor het al dan niet krijgen van kanker? ‘Zo zie ik het niet. Ik geef mensen de kracht om hun gezondheid in eigen hand te nemen.'

Tuuuuurlijk joh. Ga maar lekker verder met navelstaren.

Btw, er zit alweer wat meer leven in Paddy. Ik zal het boek voor 'm kopen en hem opgeven voor yoga-les.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ga je Paddy gezellig voorlezen? ,of nog beter,koop je het luisterboek? ;-) Heb je weer een onderzetter erbij.....
Fijn dat 't met hem beter gaat en die schrijver (ik ben zn naam al vergeten)moet je maar doorspoelen in de plee.

Kuz

Anoniem zei

Fijn dat Paddy weer opknapt,tja en dat soort boeken...meneer is wellicht een goede klant voor eigen professie geworden?!