Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

12 juli 2009

Basiliek Basilique

Basilieken


edit 13/7: De Basiliek van de Heilige Willibrordus in Hulst zag ik tijdens mijn middelbare schooltijd praktisch elke werkdag omdat die op de fietsroute van huis naar school lag , maar ik zag 'm ook vaak bij stappen, shoppen of biosbezoek. De van oorsprong 13e-eeuwse kerk in Brabantse gotiek-stijl, een monument van historische betekenis en met kunstwaarde, is gerestaureerd en in 1935 (het geboortejaar van mijn pa) verheven tot basiliek en volledig in gebruik genomen voor de katholieke eredienst.

Oeps, en daar heb ik dan ook wel eens 's nachts tegen staan plassen... ;-). Binnenkort dat andere meer recente basiliekje maar eens goed bekijken * :-)

Geen opmerkingen: