Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

21 juli 2008

Verwend køtkind

ver·wend (bijvoeglijk naamwoord; verwender, meest verwend; verwendheid)
1 met te grote toegeeflijkheid opgevoed, bedorven


Aha, jawel ik ben met te grote toegeeflijkheid opgevoed. Wanneer je opgroeit als benjaminnetje en verwend nest heb je nog niet in de gaten dat het ook zijn negatieve kanten heeft:
  • snel op iets uitgekeken zijn
  • altijd méér willen
  • nooit tevreden zijn.

Ik geef toe dat ik nog de trekjes heb van een verwend køtkind, maar ze zijn gelukkig wel afgevlakt in de loop der tijd :-). Sorry pa en ma dat ik vroeger zo'n zeikerdje was dat begon te dreinen wanneer ík m'n zin niet kreeg. Vergeef? But let's face it, who's to blame?! Het is zo'n kip en ei-verhaal cq. vicieuze cirkel: ouders verwennen kind, kind went eraan, kind verkent grenzen en drijft ouders tot wanhoop totdat/zodat ze nog meer toegeven. Ik vergeef het jullie, zand erover pa en ma ;-)

3 opmerkingen:

Anoniem zei

ha Davy,

wat schreef je dat goed op. Ik zie om mij heen hoe kinderen "het zo leuk mogelijk moeten hebben. en dan toch verpest worden. Ze drijnen om hun zin te krijgen.
De gedachte speelt om dit stukje van jou hun te laten lezen
Stiefmoe

Anoniem zei

oww. nog even.. jij komt bij mij niet zo over :)
stiefmoe

Anoniem zei

Tsja, kakkenestje dus! Oef! :-)