Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

07 juli 2008

Blue Baboon

Dat is de titel van mijn laatste schilderij: voornamelijk olieverf op canvas met een beetje acryl, en bijzonder: er is gedroogd kattengras en wat aarde in verwerkt.


Vertaald zoiets als 'Trieste Baviaan'. Blauwe Baviaan mag natuurlijk ook ;-)


ba·boon
n.
1. Any of several large terrestrial African and Asian monkeys of the family Cercopithecidae, especially of the genus Papio or Chaeropithecus and related genera, characterized by an elongated, doglike muzzle, a short tail, and bare calluses on the buttocks.
2. Slang A brutish person; a boor.



Etymology:
Middle English babewin, from Middle French babouin, from baboue grimace

2 opmerkingen:

Anoniem zei

mooi schilderij, ik zie er een donkerevrouw in met witte kleding die iets weggooid.
Ik vind het altijd mooi om zulk soort schilderijen te zien.
Stefanie is ook erg bezig met schilderen.

Groeten Quirine

Davy zei

Hoi Q, dat vind ikzelf zo leuk van abstract: iedereen ziet er iets anders in en het is allemaal waar/goed :-)