Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

30 maart 2009

FAK

Je hoort het steeds vaker zoals Linda de Mol gisteren in Miljoenenjacht: blauwe fak, rode fak, fak fak fak. De V wordt uitgesproken als een F. Er staat toch écht een V hoor Lin. Sjaak begrijpt niet waar ik me druk om maak en merkte terecht op dat taal verandert, in beweging is. Weet ik wel en taal is natuurlijk ook streekgebonden: zo spreken ze waar ik vandaan kom de G nogal eens als H uit en de V en F door elkaar halen is Amsterdams/Zaans. Maar Dafy Haasbeek - fan Waterschoot findt het fooral lilluk taalhebruik :-).

9 opmerkingen:

Anoniem zei

haha...er kwam direct iets in me op...en jij begrijpt me vast...

HANS wordt GANS!!!

dikke kus vanuit een zonnig klooster

Davy zei

LOL, false nicht! ;-) XX

kaatje zei

hihi, dan maar de brabantse tongval...find ik toch vijner ☺

Karin zei

Ben je een taalfandaal als fak zo zegt? ;-)

Han en John van Nimwegen zei

geel erh ferfelend fint ik die taalferkrahting

Anoniem zei

sal de set ook felverdwijnen ?
stiefmoetante

Han en John van Nimwegen zei

laat ik nu net een aanbieding lezen foor
foer foor fijferfissen, dat klinkt ook wel vijn.

Anoniem zei

ferander het ff in ferdwijnen ;)
so lijkt het net of ik gesopen heb

Davy zei

Ik ferander nix; suip maar lekker door en nog een vijne dag :-)