Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

22 juni 2008

Marlies

Marlies Bentlage uit Langbroek is GE-WEL-DIG!!

' Dat de inmiddels 18-jarige Marlies met Down syndroom in alle vakken op het vmbo zou slagen, had niemand verwacht. De afgelopen tien jaar waren er nog geen tien leerlingen met Down die een diploma in het voortgezet onderwijs haalden.' *
"Marlies: ,,Door alle complimenten krijg ik veel meer zelfvertrouwen.'' Dat komt goed uit, want na de zomervakantie begint ze aan een vervolgopleiding tot gastvrouw op het ROC in Hilversum. Ze heeft ook al een stageplek geregeld voor na de zomer. ,,Ik ga werken in een conferentiecentrum. Eerst achter de schermen, buffetten klaarzetten en tafels dekken en afruimen. En daarna hopelijk in de bediening.'' * \O/

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Top hoor!

Anoniem zei

Wat goed! Sterke meid.

Anoniem zei

geweldig. echt super!