Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

06 januari 2011

Ik ben er nog

"Uit onderzoek blijkt dat 1 op de 4 vrienden je de rug toekeert wanneer je dodelijk ziek zou worden. Reden voor SIRE om dit pijnlijke onderwerp bespreekbaar te maken en -op lange termijn- dit cijfer omlaag te helpen. Ze doen dit met de campagne ‘ikbenernog’ Door de hele campagne heen speelt de regel ‘Ik ben er nog’ een belangrijke rol. Als boodschap vanuit dodelijk zieken, om aan te geven dat ze wel degelijk nog in het leven staan. Maar ook vanuit omstanders, om dodelijk zieken een hart onder de riem te kunnen steken met het gegeven dat ze er nog zijn voor ze."
Op zijn Peefs is dat dus:

"De spil van de hele campagne is de website ikbenernog.nl. Een interactief platform waar dodelijk zieken en de mensen die hen steunen hun verhaal kwijt kunnen, uitgebreide informatie kunnen vinden, of elkaar gewoon een hart onder de riem kunnen steken."

2 opmerkingen:

Han en John van Nimwegen zei

Hoe is het mogelijk dat je iemand die ziek en zelfs doodziek is de rug toekeert? Ben je dan nog wel een mens? Ik kan me niet voorstellen dat ik zo iets zou kunnen doen!
By the way: wanneer is je volgende scan?

Anita zei

Inderdaad Han, ben ik het zo helemaal mee eens!!!! En toch gebeurd het!!! En of je dan nog een mens bent.................... ja wat zal ik daar op zeggen, ik denk een simpel nee