Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

02 oktober 2010

Live STRONG

'Eerste LiveSTRONG symposium in Utrecht:
Op 2 oktober in 1996 werd de diagnose van kanker bij Lance Armstrong vastgesteld. Deze dag dient daarom zowel ter inspiratie als erkenning voor de 28 miljoen mensen die wereldwijd met kanker te maken hebben. Met een symposium wordt hier vandaag ook in Nederland aandacht aan besteed.'*

"The day I got my cancer diagnosis was the day I started to live”, aldus Lance Armstrong. Sindsdien heeft de datum van 2 oktober voor hem een grote betekenis gekregen en is dit wat hij wil uitdragen. Zijn Lance Armstrong Foundation, opgericht in 1997, wil met LiveSTRONG Day inspiratie, ondersteuning en motivatie bieden voor kankerpatiĆ«nten en hun naasten. Over de hele wereld worden mensen opgeroepen om op deze dag op zijn of haar eigen manier stil te staan bij de strijd tegen kanker, respect te betuigen, maar ook het leven te vieren. Dat gebeurt dan ook massaal, met meer dan 1000 evenementen in bijna 60 landen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Davy,
Zijn er maar 28000000 mensen in de wereld die kanker hebben ?
Ik dacht dat het veel meer waren.
Ik ga zo opzoeken met hoeveel soortgenoten we op deze wereld leven.
Groetjes Truus.

Davy zei

Ik durf het niet te zeggen Truus want ik heb dat getal ook maar klakkeloos overgenomen... nu ben ik ook wel benieuwd eigenlijk hoeveel procent van alle mensen kanker krijgt.
xx