Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

25 oktober 2010

Tumor talk

De Telegraaf schreef afgelopen zondag:  "Het gaat iets beter met Bart Chabot. De 56-jarige schrijver/tv-persoonlijkheid, die is bestraald voor de tumor in zijn hoofd, laat weten: 'Ik ben bezig om het pad naar de bewoonde wereld terug te vinden.' (...) De schrijver stond voor de keuze om de goedaardige tumor te laten opereren of bestralen. Een operatie zou echter gegarandeerd tot doofheid hebben geleid." *
Goed zo Bart! Ik ken je niet persoonlijk maar wens je het allerbeste. Donderdag wordt Truus geopereerd aan haar hersentumor; die zit in het taalcentrum en kan niet helemaal worden verwijderd maar wordt in ieder geval uitgehold. Truus en haar man ken ik van de landelijke bijeenkomsten van Cerebraal. Sjaak en ik zullen heel erg duimen voor je!

Update Truus volgens haar man René 28/10:
"Ze was na de operatie op I.C. ondanks haar vermoeidheid goed bij de les. Ze wist haar gedachten goed te verwoorden. Als alles goed blijft gaan, gaat Truus morgen naar de afdeling. Daar moet ze nog een week blijven (ook als het goed blijft gaan)."

2 opmerkingen:

kaatje zei

We zullen ook duimen voor Truus. Dochter van m'n collega moest vandaag onder het mes vanwege ellende in het hoofd..

Anoniem zei

Dag Lieve Davy en Sjaak
Vandaag weer thuis gekomen, alles gaat nu goed. De vele spraakuitvallen hebben zich genormaliseerd op het laatst had ik er ieder uur één. De laatste was gisterenmiddag om 12 uur.
Ik heb een extra dosis diphantoíne gekregen.
En reuze bedankt voor de lieve e-mails en prachtige kaart !
Van de week bel ik jullie nog.
Truus.