Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

02 december 2009

Kanker


Gisteren, Wereld Aids dag en de sterfdag van pa, was ik meer met kanker bezig dan met Aids of hem. Op TV kanker: in DWDD Kluun over de verfilming van z'n boek en de dood van zijn vrouw, in Jong van de EO twee jonge meiden met kanker en eentje ervan een hersentumor, Ramses dood, kanker. Kanker kanker kanker kanker. Nieuw van Ravensburger: Iedereen krijgt kanker.

Ik voel alweer de kriebels voor de MRI contrôlescan van komende dinsdag; ik ben de laatste tijd weer zo moe, niet vooruit te branden en op mijn meest depri momenten denk ik: 'Laat het maar voorbij zijn, dit wachten is ook niks'. Blèh!

12 opmerkingen:

Anoniem zei

Soms wil je ook wel eens even pauze van het ziek zijn... Snap ik goed hoor. En kanker is (helaas) zo alomtegenwoordig dat voor wie er een voelspriet voor heeft het overal zichtbaar is. Veel sterkte vast voor dinsdag. Ga je nog klazen over een paar dagen?

Knuffel, Taco

Han en John van Nimwegen zei

Ja Peef, als je zelf met kanker te maken hebt lijkt het wel alsof het alom tegenwoordig is, het lijkt gewoon op je af te komen stormen. Zo kom je er ook nooit los van en dat zou eigenlijk wel moeten kunnen om eens rust te vinden. Gelukkig duurt het niet meer zo lang totdat het dinsdag is en dan kun je rest van het jaar weer eens rustig ademhalen.
Ik heb gisteren voor het eerst in mijn leven ook een scan gehad, een NMR heet dat hier nog. Ik kreeg een koptelefoon met muziek op maar er werd al bij gezegd: je gaat niet veel horen van de muziek, het is meer om je oren te beschermen. Toen ik eenmaal in de tunnel lag, die veel smaller was dan ik had verwacht (gelukkig maar dat ik 12 kilo ben afgevallen) lag ik best wel lekker met een kussen onde mijn knieholtes en het was lekker warm. Dus deed ik mijn ogen dicht en verbeeldde me dat ik op hhet strand in de zon lag. Maar dat duurde niet lang, want daarna snapte ik waarom ik de muziek niet zou horen. Er kwam een geluid alsof er een pneumatische boor pal naast mijn hoofd werd gebruikt! Is dit verouderde aparatuur of gaat dat in Nederland ook zo?
In ieder geval: laat ze je niet klein krijgen!!!!!!!!!!!

SchooooooooonZussssssie zei

:-(

:-)

;-)

:-P

;-(

Davy zei

Nee, geen Klaas hier Taco maar ik heb dan weer wel zin in de Kerst :-)

Ik kan me gelukig aardig ontspannen in de scanner Han en kan me goed concentreren op de muziek. Misschien is het andere apparatuur of misschien ben ik het inmiddels gewend ;-) Wanneer krijg je de uitslag?

kaatje zei

Kom op he peefie, snap de spanning maar die scan en vooral de uitslag is gewoon weer goed...we duimen..

xxxjes van een reserve belg

Han en John van Nimwegen zei

Dus geen pneumatische boor bij jou? Zal het toch verouderde apparatuur zijn. Ze gebruiken hier ook nog de oude benaming NMR i.p.v. MRI. De uitslag krijg ik pas 21 december omdat de neurologe op vakantie is. Ik heb wel de CD meegekregen en ook bekeken, maar mijn lekenoog kan er geen chocola van bakken. En het is nog wel chocoladetijd rond sinterklaas gna gna

Karin zei

Altijd k#t zo'n scan. Het vervelende is natuurlijk dat hij iedere 3 a 4 maanden weer terugkomt,je leeft de eerste 2 maanden zogenaamd weer onbezorgd maar naar mate de datum nadert wil je vluchten,ontwijken,alles achter je laten. Uiteraard duim ik hier weer mee,dat is nog het minste wat ik voor je kan doen!

Davy zei

Zo is het precies Karin, goed verwoord!

Wat die pneumatische boor betreft Han, daar vind ik het geluid eigenlijk te hoog voor, het klinkt ongeveer zo bij mij, maar dan meer gevarieerd.

Nicolien zei

Ik leef ook met je mee, ik duim voor je en ik denk aan je. Maar dat doe ik bijna iedere dag;).
Mail nu vanaf mijn lappie, doet het nog steeds prima. Je bent een kanjer maar dat wist je al.

Knuffel Nicolien

Han en John van Nimwegen zei

Dát geluid hoorde ik ook en nog andere ook, maar ook de pneumatische boor en dan keihard! Gelukkig maar dat jij die niet hoort. Hoor jij de muziek nog wel tijdens die geluiden? Ik helemaal niet.

Josephine zei

{{{peef}}}

Davy zei

je hebt wel gelijk eigenlijk Han, het klinkt ook als een variant van dit. Maar dan nog hoor ik de muziek :-)