Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

05 juni 2009

Zekerheid? Wat is dat? Wie heeft die?

Toen ik vanmorgen naar m'n werk reed en de A12 op was gegaan, kwam ik al vrij snel in een file te staan. "Zal wel een ongeluk gebeurd zijn", dacht ik. Ik sta bijna nooit in de file namelijk. De drukte is altijd aan de andere kant en als het een keer voorkomt dat er aan mijn kant een file staat, is het eigenlijk altijd door een ongeluk.

Na een poosje zag ik een auto van Rijkswaterstaat op de vluchtstrook die net wegreed. Was verder niets te zien. "Zal wel meevallen gelukkig", was mijn gedachte toen. Iets verderop kwam ik langs een bezinepomp en daar zag ik een paar politieauto's staan, een vrachtauto en daarvoor stonden hekken waardoor je de vrachtwagen niet goed kon zien. Vond dat wel gek. "Die staan er normaal toch niet?", dwarrelde het door mijn hoofd. Lang nadenken kon ik niet, want we konden voorbij de benzinepomp weer voluit gaan rijden, waarna ik dacht "Ben ik in ieder geval niet veel te laat op m'n werk".

Op kantoor m'n PC aangezet, koffie gepakt, wat onbenulligheden uitgewisseld met m'n collega's. Toen ik er helemaal klaar voor was, zoals altijd even op een paar nieuwssites gekeken of er nog wat te melden was. Op de site van www.rtvu.nl zag ik het volgende bericht:

"Dodelijk ongeval tankstation A12

VEENENDAAL - Bij een ongeval aan de A12 is een man om het leven gekomen. Het ongeluk gebeurde vanmorgen bij het tankstation tussen Veenendaal en Maarsbergen. De automobilist reed de afrit naar het tankstation op maar verloor daarbij de macht over het stuur. Daarbij kwam de man onder een stilstaande vrachtwagen terecht.
"

"Shit", dacht ik. 't Zal je maar gebeuren. Ga je 's morgens van huis en zomaar ergens onderweg lig je ineens dood onder een vrachtwagen. Je zult de politie maar aan de deur krijgen die je komen vertellen dat hij een ongeluk heeft gehad en dood is.

Las net op dezelfde site dit:

"Dode A12 kwam uit Odijk

VEENENDAAL / ODIJK - De automobilist die vrijdagmorgen om het leven kwam bij een tankstation aan de A12, is een 20-jarige inwoner van Odijk. De man reed tussen Veenendaal en Maarsbergen vermoedelijk met hoge snelheid de afrit naar het tankstation op. Hij verloor daarbij de macht over het stuur, en kwam onder de aanhangwagen van een stilstaande vrachtauto terecht. De man overleed ter plaatse aan zijn verwondingen. De vrachtwagenchauffeur was op het moment van de aanrijding in de winkel van het tankstation.
"

20 Jaar pas en dan zo aan je einde komen! Dat zal die jongen, nog niet eens een man vind ik, ook niet hebben kunnen bedenken. Op die leeftijd denk je niet aan doodgaan, maar heb je plannen voor de toekomst.

Zomaar een gebeurtenis, zomaar een bericht op Internet, zomaar een leven weg. Zo snel kan het gaan. Zomaar weet je weer dat je er ineens niet meer kan zijn. Zekerheid? Wat is dat? Wie heeft die? Niemand! Gezond, niet gezond, het maakt niet uit.

Pak het leven!

2 opmerkingen:

Han en John van Nimwegen zei

Inderdaad Sjaak, het enige dat zeker is in je leven is dat je geen zekerheid hebt en dat iedereen een keer dood gaat, de een vroeg en de ander laat. En praat ons ook niet meer over kansberekening sinds Carola maar 3% kans had dat ze iets kwaadaardigs had. Nu is ze er al bijna 17 jaar niet meer, want ook zij stierf toen ze 20 was. Dus als jij het weer eens moet ontgelden wanneer Davy zich laat gaan (zie vorig bericht) trek je er dan niets van aan en denk: yes, hij is er nog!

Karin zei

Brrr,ik heb het bericht gisteren gelezen ,dacht ook al,bizarre manier. En niemand heeft garantie om 100 te worden (trouwens ik haal liever de 80 in goede gezondheid dan de 100 blind, doof en dement....)