Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

20 juni 2009

Draaidoek








Het leuke van abstracte schilderijen is dat je ze ook nog eens kunt draaien en misschien zie je er dan zelfs heel iets anders in! :-) Vraag aan jullie: hoe vind je mijn laatste het mooist en verzin er dan meteen een passende naam bij (alsjeblieft?).

13 opmerkingen:

Claudia zei

Abstract? Helemaal niet abstract. Hou het schilderij zoals bij draai 2 of 4. Als (hebberige) vrouw zijnde zie ik zo dat dit een diamant is. Geslepen en al, en zich toch nog bevindend in de donkere mijn.
Tja, titel dus: 'diamant' of 'hebberige vrouw' (dat laatste om iedereen op het verkeerde been te zetten)

Anoniem zei

De tweede spreekt mij het meest aan.
Ik zie er een jonge vrouw in die de de moed ...de kracht... vind , uit haar donkere cocon te stappen .
Terug naar het leven....een leefbaar leven. heel voorzichtig ..maat toch.

Voor mij is de titel... wedergeboorte...ontwaken.
Een lieve groet

kaatje zei

nr 2 ook hier...titel angel in the woods.

Karin zei

Ik ga voor nr 3,omdat het witte mij doet denken aan een ontluikende cocoon: ik zie er een gezicht in wat uit een cocoon komt.

Naam: ontluikend

Unknown zei

1) IJskomeet
2) Zilverdruppel
3) Spacemummy
4) Luchtballon

Groetjes,
Edwin

Davy zei

#3 is mijn eigen favo standje en ik zie er heel iets anders in :-)

Schoon Zussie zei

Eeeuh ik hou het bij abstract, zie er niks in.....
Gevoelsmatig ga ik na lang twijfelen voor nr 2, maar dat is dan ook wel mijn lucky number ;-)

Nicolien zei

Nr.1, een andere richting. Niet de gewone "normale" weg maar gewoon "mijn" weg........
Dat roept het bij me op, tegen het verkeer in, gewoon lekker eigenwijs je eigen leventje leven....

Liefs Nicolien

Han en John van Nimwegen zei

John ziet: aan het einde van de tunnel is er licht. En nr. 4 spreekt hem het meeste aan.
Han beoordeelt ze alle 4 als: scan met veranderende "vlek".

Han en John van Nimwegen zei

En wat zie je zelf in 3?????????

Davy zei

Ik zie Terry Gilliam's Spiny Norman in 3. 'Dinsdale Piranha' roepend en zoekend. LOL

Anoniem zei

Op het tweede plaatje zie ik een barmhartige brontosaurus achter een pan erwtensoep wegduiken. Als ik het doek dan een kwartslag draai en mijn hoofd niet meebeweeg dan zijn het neer-regenende minister presidentjes op een mistroostige vrijdag, de onderste prent daarentegen laat duidelijk een gemaskerd zelf?portret zien, al kan ik daardoor niet zeggen wie de geportretteerde is. Echter plaatje nummer 1 spreekt me nog het meeste aan en daar heb je een badmintonshuttle geproduceerd! (Ik weet het dat moet mijn beroepsdeformatie zijn). Ik wordt er een beetje agressief van, wil meteen met m'n racket gaan meppen en zo. Maar ja dat is goed zeggen ze he, kunst mag/moet immers emoties opwekken. Moraal van dit verhaal - ach laat iedereen er maar in zien wat ie wil...

Artistieke groetjes, Taco

Han en John van Nimwegen zei

Taco,
Super reactie, bedankt voor het lachen! Denk er eens over om op te gaan treden.