Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

06 november 2008

Nog een verzoeknummer



Van Nathalie kwam het volgende verzoek:
'In januari j.l. is bij mij een kwaadaardige hersentumor geconstateerd, een glioblastoma multiforme. Nu wil ik me er niet bij neerleggen dat het afgelopen zou kunnen zijn en ik heb nogal wat vragen die ik aan 'lotgenoten' wil stellen. Daarom heb ik een enquête opgesteld. Dit is geen statistisch onderzoek - ik heb immers geen medische achtergrond - maar ik zal - afhankelijk van het aantal reacties - wel een grote gemene deler proberen te vinden. Ik wil iedereen vragen die iemand kent met een kwaadaardige hersentumor of hij de volgende link wil doorsturen': KLIK

Zo'n initiatief is lovenswaardig dus zegt het voort! En neem meteen een kijkje op haar weblog.


edit 21u05:
Eerlijk gezegd maken de blog en de enquête me wat triest: ik weet dat de statistieken (halloooo, daar zijn ze weer!) wat betreft overlevingskansen niet al te rooskleurig zijn (understatement) maar ik ben tevreden met de situatie zoals die nu is; ik had ruim twee jaar geleden ook niet gedacht dat ik me nog zo zou voelen als nu en dat ik nog zoveel dingen zou kunnen. Wil ik geen slapende honden wakker maken? Nou, ik wil eigenlijk niet blijven hangen in geleden ellende en me richten op elke dag die nog komen gaat. In elk geval kan ik in het dagelijks leven aardig goed doen alsof er niets aan de hand is en dat is al heel wat voor een piekerPeef :-).

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb een dubbel gevoel,aan de ene kant gun ik Nathalie wel dat ze respons krijgt op de enquete,maar aan de andere kant ben ik blij dat ik niet zoveel mensen ken die een hersentumor hebben.....hoe zeg je dat ook alweer:ieder mens met een hersentumor is er al één teveel.

Karin

Anoniem zei

HEFTIG!

Anita

Anoniem zei

Hoi Davy,
Ik waardeer jouw reactie op Nathalie enorm.
Ik heb verder nog niets van haar gelezen, maar hoe jij nu leeft spreekt mij enorm aan. Ook ik probeer nu zo in het leven te staan.
Truus

Anoniem zei

Hi Davy, Fijn dat je Nathalies enquete op je weblog hebt gezet. Dat betekent veel voor haar. Ze heeft er zo veel tijd en energie in gestopt. Nathalie is mijn beste vriendin. En uit jouw log te lezen heb jij al net zo'n sterke persoonlijkheid als zij. Ik kan daar alleen maar bewondering voor hebben. Ga zo door. X Hermie

Anoniem zei

He PP ;-P
Kan me goed voorstellen dat er nu weer vanallerlei radartjes gaan draaien in je koppie..... Maar kzou zeggen blijf er inderdaad niet in hangen. En dat is wel erg makkelijk gezegd besef ik heeeeel goed.... maar je maakt er wel het beste van en voor zover ik dat kan en mag beoordelen is dat voor jezelf het prettigst...
Zoals ik het beleef zijn er nog heel wat prettige momenten, zoals vorige week zaterdag :-)

XXX

SchoonZussie