Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

15 juli 2010

Music me

Zo rond mijn 15/16e ben ik een grote muziekliefhebber geworden. Ik begon toen fanatiek de top 40 te volgen (elke donderdag de nieuwe lijst halen bij Fonobar Neelemans) en natuurlijk moest ik nummers van de radio opnemen op cassettebandjes, wat nog niet meeviel :-). Wat later begon ik met stappen en eerst voelde ik me nogal ongemakkelijk tussen veel mensen maar juist de muziek en de mogelijkheid er met anderen naar te luisteren en op te kunnen dansen  maakten van een verlegen Peef een stapPeef ;-) 
Na gisteren een documentaire over LiveAid (25 jaar geleden!) te hebben gezien lag ik vannacht nog wat muziek van vroegâh te luisteren (terwijl allerlei beelden en emoties boven kwamen 'drijven') en ik moest opeens aan een nummer denken wat ik lang niet gehoord had en waar ik volgens mij de single van had. Lang leve YouTube, het staat erop : Wie (her)kent het?


Music makes the people come together

To live without my music

Would be impossible to do

In this world of troubles

My music pulls me through

10 opmerkingen:

Karin zei

Lol....het zegt mij helemaal niets....en ik was toch ook altijd met muziek bezig...Ik maakte mijn eigen maxisingles: van een single (lp)opnames maken,mixen en opnemen op cassettebandjes. Mijn moeder werd er soms knettergek van,en leuk...dat deed ik dus ook met Music van John Miles!

Greetz,Karin

Davy zei

Ik keek in die tijd ook vaak naar Top of the Pops Karin en misschien dat dit nummer bekender was in de UK wellicht? En stoute DJ Karin, je ma gekmaken met je muziek, tsk; ik zette mijn muziek noooooit te hard hoor! ;-)

Unknown zei

Ik sluit me aan bij Karin : ik ben sinds de prehistorie bezig met muziek en dit nummer zegt me he-le-maal niks!! was destijds waarschijnlijk te braafjes want ik hield meer van Sisters of mercy, the Cure, Ultravox, Simple Minds, Depeche Mode, U2, ... naja, New Wave alom !!

ok, ok, ik heb even vrolijk me staan uitleven op Bronski Beat, Wham!, Francesco Napoli (ik hou nog steeds van zijn Balla Balla), en al die andere dancing muziek maar dit viel niet echt in mijn straatje.
Doet me een beetje denken aan "too funky" van George Michael.

Cassettebandjes... waar is de tijd ... Mijn vader had speciaal een kabeltje gemaakt van mijn klokradio naar mijn cassetterecorder zodat ik muziek kon opnemen zonder achtergrondgeluiden. Blij dat ik daarmee was !!

Andere tieners gaven hun geld uit aan sigaretten en snoep, ik aan cassettebandjes en schaatsen =D

Gelieve mij meteen te contacteren zodra iemand van jullie een tijdmachine heeft...

Davy zei

Misschien mag je de teletijdmachine van professor Barabas wel lenen Inge ;-)

Unknown zei

Is die wel te vertrouwen?
Ik heb Suske en Wiske eigenlijk nooit graag gelezen, als Barabas dat te weten komt, wie weet waar stuurt hij me naartoe...

Davy zei

Nee, is Barabas een ouwe snoeperd? :-)

Anita zei

Oooooooooooooohhhhhhhjaaaa Inge ik sluit me helemaal bij je aan. Heb nu Balla balla maar ff opgezet. Ik geloof dat ik alles uit die tijd wel kende en mooi vond/vind! Met een grote favoriet de SIMPLE MINDS!!!
Ik ga mee in die tijdmachine geweldig!!!!

Enne Peef, deze ken ik ook echt niet....

Anita zei

Pino D'Angio - Ma Quale Idea Moest ik gelijk ook aan denken bij Balla :o)

Davy zei

Die laatste vind ik persoonlijk leukerder dan Balla Anita en ga ik erbij bloggen
;-)

Unknown zei

*giechelt stiekem*
wat zijn wij toch een vrolijke bende tieners he?
=D
en ja, Pino ken ik ook
ik geloof dat die ook staat op mijn oude tapejes van Italo Dance Classics
(komt Fun Fun ook weer om de hoek kijken met Happy station)