Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

07 augustus 2008

Ascorbinezuur

Beter bekend als vitamine C. Ik neem elke dag 1000mg vitamine C in pilvorm en nu lees ik dat een injectie met een hoge dosis vitamine C misschien kan helpen in de strijd tegen kanker: klik. Meer en uitvoerig onderzoek is uiteraard nodig maar ik ga gewoon door met de pillen :-).

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Zo zie je dat onderzoek een erg belangrijk onderdeel is in de strijd tegen kanker! Gewoon blijven slikken! Groetjes vanuit bewolkt Beijerland

Han en John van Nimwegen zei

Nu maar hopen dat je voldoende op een muis lijkt!

Davy zei

Nou, ik ben meer een 'Steense rat' maar ik hou wel van kaas! :-D

Anoniem zei

Hoi Davy,
Ik slik ook VitC. In de vorm van Ascorbylpalmitaat.
2x per dag 1.5 gram.
waarvan het ascorbinezuurgedeelte 634 mg is en het palmitinezuurgedeelte 866 mg is.
Vitamine C is hier gekoppeld aan een vet, anders bereikt het de hersenen niet.
Welke vorm gebruik jij ?
Groetjes Truus

Davy zei

Ik heb lang Ester-C geslikt Truus, maar zit nu weer aan de gewone (zure) :-)