Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

24 november 2010

God only knows

Ik weet niet hoe ik me nu voel of hoe ik me nu zou 'moeten' voelen. Ben toch wel enigszins verdoofd maar niet zoals na het gesprek met de neurochirurg in 2006 (toen leefde ik uren als in een film en was ik er totaal niet bij met m'n kop). Gisteravond en vannacht heb ik gehuild in bed maar het is niet zo dat ik meteen mijn doodvonnis heb ontvangen want er zijn nog opties. Natuurlijk sta ik niet te springen om weer geopereerd te worden maar als mogelijke tumorgroei nu al gespot is zal het stuk hersenen wat eruit moet ook nog wel meevallen in grootte hoop ik dan maar (én het is aan de rand van 'het zwarte gat' dus bereikbaar via het eerder gemaakte luik denk ik). En wie weet kunnen ze weer bestralen? En wie weet is het geen nieuwe tumor? Wie weet het? IK weet het niet!

5 opmerkingen:

Han en John van Nimwegen zei

Ik weet het ook niet en of god het weet? Geloof je in een god? In ieder geval goed te lezen dat je nog voldoende opties hebt voor het geval het wel een nieuwe tumor is. En ja, ook dat is niet zeker. En juist die onzekerheid is zo slopend hè? Zodra je het zeker weet kun je óf opgelucht onderuit zakken óf je weer volledig in de strijd gooien. Ik vind 6 tot 8 weken wel een lange tijd om te wachten hoor. Kan dat echt niet eerder?

Davy zei

Het is inderdaad best lang Han maar wie weet kunnen ze pas tegen die tijd een juiste diagnose stellen? Misschien dat ik na de volgende scan wel een 2nd opinion wil van een ander ziekenhuis zoals de Daniel den Hoed kliniek in Rotterdam om te kijken hoe nu verder te gaan.

Of ik in een god geloof? Ja, ondanks alles toch nog wel ;-)

Han en John van Nimwegen zei

Ik ben blij dat jij in ieder geval allemaal positieve reacties krijgt van mensen die met je meeleven. Ik weet niet of je het Belgische nieuws volgt. Een politica die kanker heeft en die nu ernstige uitzaaiingen heeft naar de hersenen kreeg van partijgenoten op facebook de volgende reacties: Seyns vraagt zich af of het einde nu werkelijk in zicht is. Laat ons hopen!', schreef ze in haar status op Facebook.
Haar partner, veiligheidsexpert en Filip Dewinter-getrouwe Bart Debie maakte het vervolgens nog bonter. 'Zet de champagne maar al koud!' luidde zijn reactie.
Wat een schoften!

Davy zei

Wat een schoften ja. Dat is onmenselijk zoiets en wat lees ik:
"Vlaams Belang heeft Bart Debie en Valérie Seyns uit de partij gezet wegens ongepaste reacties op Facebook over de ziekte van Marie-Rose Morel. Dat heeft de partij vanmiddag bekendgemaakt."
Nu ontkennen ze natuurlijk...
MAAR "Het is overigens niet de eerste keer dat Debie op die manier in opspraak komt. Toen bekend raakte dat Morel kanker had, schreef hij op zijn Facebookpagina: "It's a beautiful day." Debie is daar destijds zwaar voor aangepakt." ... BAH!

Anoniem zei

Heel heel veel sterkte de komende tijd