Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

02 november 2011

Frans

Heb je de hersenoperatie gezien bij Operatie Live van Max 26 oktober jongstleden? Anders kun je hem tot 26 december hier nog bekijken. Lotgenoot Frans van de Kerkhof kan de operatie iedereen aanbevelen: "Het is een mooi gevoel om deel uit te maken van zo’n geweldig team".


In april kreeg de 57-jarige Van de Kerkhof enorme last van hoofdpijn. Het bleek een flinke tumor in de rechterkant van zijn hersenen te zijn. De Brabantse knutselaar en mountainbiker had er in het begin weinig last van, nu kreeg hij toch last van zijn arm en been. De keuze: opereren. Maar niet zomaar. Om zoveel mogelijk tumorweefsel te verwijderen, onderging Frans een open hersenoperatie.


Nu ben ik zelf niet bij kennis geopereerd maar het was wel heel indrukwekkend om te zien allemaal! Zijn TV optreden heeft helaas (te) weinig centen opgebracht vindt ook presentator Charles Groenhuijsen op Twitter. Doe dus Frans, Charles en mij een plezier en geef wat aan STOPhersentumoren.nl tijdens deze Hersentumorweek (31 oktober tot en met 5 november). Dank u! :-)

1 opmerking:

Anita van Waterschoot zei

Ik heb het niet gezien, wel getwijfeld of ik zou kijken. Maar de Hersentumorweek daar doen we natuurlijk wel aan mee!