Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

11 december 2010

Barts weg

"Bart Verbeeck uit Mechelen, pas 23, liet zich deze week in een kunstmatige coma brengen na een jarenlange strijd tegen een uiterst kwaadaardige botkanker. 'Ik kijk ernaar uit om te kunnen sterven', zei hij in zijn laatste interview. Maar één boodschap wil hij ons nog meegeven: 'Bekijk het leven altijd van de positieve kant.' Volgens de artsen zal Bart maximum nog twee weken in slaap gehouden worden, daarna is zijn afscheid definitief."
lees verder
He did it HIS way.

23 opmerkingen:

Han en John van Nimwegen zei

Tot het allerlaatste moment deed Bart er alles aan om zijn verhaal wereldkundig te maken. Facebook, schoolbezoeken, interviews: niets was hem te veel. Bart wil maar één ding: dat de mensen zijn verhaal horen en lezen omdat ze dan positiever in het leven zouden staan. Ze moeten beseffen dat ze zich niet aan al die kleine dingen moeten ergeren. Niet naar een fuif mogen gaan? Of je gsm kwijtspelen? Het is echt allemaal niet zo erg, hoor. Geniet van het leven. Stop met piekeren. Laten we allemaal proberen dit voorbeeld te volgen!

Han en John van Nimwegen zei

Overigens kun je op zijn facebook meer info lezen en ook reageren.
http://www.facebook.com/CoaxingMonkey#!/CoaxingMonkey?v=info

SchoonZussie zei

Heel indrukwekkend verhaal! Ik wist niet dat je hier ook voor kunt kiezen, goed en sterk ook dat hij het op zijn manier doet. Dat lijkt me de enige juiste weg, bij jezelf blijven, je eigen keuze's maken. Wat een verdriet is er toch!

X

josephine zei

stil

Han en John van Nimwegen zei

Zondagochtend is Bart Verbeeck (23) overleden. De Mechelaar stierf in een bed in zijn woonkamer, omringd door zijn familie. Hij liet zich vrijdag in een diepe slaap brengen, nadat hij zeven jaar lang had gevochten tegen een uiterst kwaadaardige vorm van botkanker.
zie: http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/guid/55915b34-778e-40b1-9402-46032f7cb30a.aspx

Anoniem zei

ik heb de uitzending vandaag op belgie gezien..Ik heb met veel respect er naar gekeken,ook heb ik menig traan gelaten,wat is dat toch knap als je zo,n beslissing kan nemen....ik wens de fam alsnog veel sterkte toe.

Anoniem zei

Ik zou graag de familie veel sterkte wensen bij het verlies van Bart. Mijn bewondering voor de sereniteit en sterkte waarmee dit moeilijke afscheid gepaard ging.

Anoniem zei

WAT EEN PRACHTMENS!!!!
wat zeuren we toch altijd ,een pijntje hier of daar,slecht weer,politiek,centen...enz.allemaal pietluttigheden!!!!
aan ouders en broer veel sterkte,denk maar terug aan de mooie momenten hoe bart echt was!
BART!IK HAD JE WILLEN KENNEN?JE WAS
EEN KANJER!!!

Anoniem zei

Dag,

ik heb gisteren ook gekeken naar koppen XL. Het heeft me emotioneel enorm aangegrepen! Ik ben een thuisverpleegkundige en volg ook de cursus palliatieve referente verpleegkundige.Wat een sterke mens die Bart! Hopelijks zal zijn boodschap door veel mensen worden begrepen.Langs deze weg wil ik ook mijn appreciatie voor zijn nabije familie uitdrukken. Je moet het maar kunnen... en zo heeft hun zoon zijn persoonlijke wensen kunnen waarmaken ! Veel sterkte...

Anoniem zei

Ik heb gisteren naar koppen gekeken.Wat een positieve ingesteldheid jij had,Bart,ongelooflijk,en ook zo realistisch.Jij bent geen kleine ster nu maar een zeer grote aan het firmament!!

Anoniem zei

Heel emotioneel aangrijpende reportage. Sterke jongen. Heel fijn dat zijn familie zo dicht bij hem was. Veel sterkte!

Anoniem zei

Beste familie van Bart,
Wat heb ik bewondering voor jullie : de papa, de mama, de broer, de familie. Nooit eerder zag ik zo'n kracht die van jullie uitging. Wat moet Bart daar kracht uit gehaald hebben. Jullie allen verdienen alle respect. Het programma was heel aangrijpend maar tegelijk straalde het zoveel kracht uit dat we niet anders konden dan er heel diep over na te denken. Bart heeft gelijk, wij denken altijd maar aan wat we niet hebben en wat we nog zouden willen. Bart heeft getoond wat het is om gelukkig te zijn met wat we hebben. Dank u Bart voor uw mooie woorden. Die zullen we zeker onthouden! Dank u ook aan de ouders van Bart en de broer dat we op zo'n prachtige manier mochten meekijken naar een uitzonderlijk warm en liefdevol gezin! Heel veel sterkte en moed. Maar daar zullen Barts woorden wel helpen voor zorgen!

denny238 zei

hallo mijn naam is denny cleuskens ik woon in geleen limburg ik weet wat de familie door heeft gemaakt want ik ben zo mijn moeder ook verloren ik wou de familie en vrienden sterkte toewensen met het verlies van eeen dierbare ik heb zelf ook tranen voor bart gelaten mijn moeder was 37 is nu zon 20 jaar geleden .grt denny cleuskens ps mijn moeder had botkanker en liet ook nog een jongetje van 2 jaar achter mijn broer donne

Joost Weijers zei

zojuist op de nederlanse tv {r.k.k}gekeken naar een HELD!!! Ook ik heb enorm veel respect voor zijn broer,en ouders.Wat een fatastische mensen zijn jullie!!! Al is het voor mij al wat langer geleden, maar ook ik ben een broer verloren,weleenswaar niet aan kanker, maar aan een ernstige vorm van suikerziekte, in combinatie met een alvleesklier ziekte. Ook hij raakte in coma doordat wij als familie besloten,dat het beter was om de behandeling te stoppen,hij zou er verstandelijk immers als een kind van 3 jaar uitkomen, en verder moeten leven als een kasplantje,en dat zou hij nimmer gewild hebben. Bart had, en heeft gelijk door te stellen:maak je niet druk om de kleine dingen, maar geniet van elke dag die je hebt.Maar helaas ga je dat meestal pas doen wanneer je geconfronteerd met mensen in je directe omgeving, die plotseling worden getroffen door een dodelijke ziekte.Wat ik ook zo mooi aan Bart vondt,is dat hij juist zijn ouders en broer aan het trooste was in zijn laatste uren van zijn leven,dan ben je ECHT HEEL STERK. Bart jonge, ik heb je nooit gekend,maar zal je woorden niet vergeten,rust zacht, groetjes van een nederlandse fan van jou.

Anoniem zei

bart zo mooi als alle mensen het hier vertelen kan ik het niet maar toch wil ik de ouders van bart sterkte wensen en bart wat was jij sterk tot het alle eind

Unknown zei

Gister bij ons op de NL tv heb ik naar het verhaal van Bart gekeken,de tranen liepen over mijn wangen,Bart ik heb alle begrip voor jou keuze,en je ouders en broer die wil ik ontzettend veel sterkte wensen met het velies van een moedige jongen die helaas net zo als veel mensen de strijd moest verliezen.
Ook mijn vader is op deze manier overleden in 1984 ook opgegeven dus ik weet als geen ander hoe het is om dat afscheid te moeten nemen.
liefs monica

stevens zei

Nooit gedacht dat er zo iemand bestaat. Ik heb gisteren op één het programma gezien en voel enorm met jullie mee
Jullie hadden een prachtige zoon en broer. Sterkte nog
Stevens

miranda gabbano zei

eergister de documentaire gezien van Bart, het heeft heel veel met me gedaan, die berusting, die wijsheid, hij is een voorbeeld voor velen

miranda gabbano zei

eergister de documentaire gezien van Bart, het heeft heel veel met me gedaan, die berusting, die wijsheid, hij is een voorbeeld voor velen

Anoniem zei

Ik heb net de reportage over Bart gezien. Indrukwekkend. Ik kende deze vorm van levens-beeindiging niet. Een mooie keuze die optimaal door Bart is benut. Ik wens de broer, ouders en overige direct betrokkenen veel sterkte toe. Het moet ontzettend moeilijk voor jullie zijn geweest. Maar jullie kunnen terecht trots zijn op Bart.

lex zei

Death is nothing at all
Death is nothing at all,
I have only slipped away
into the next room.

I am I,
and you are you;
whatever we were to each other,
that, we still are.

Call me by my old familiar name,
speak to me in the easy way
which you always used,
put no difference in your tone,
wear no forced air
of solemnity or sorrow.

Laugh as we always laughed
at the little jokes we shared together.
Let my name ever be
the household word that it always was.
Let it be spoken without effect,
without the trace of a shadow on it.

Life means all
that it ever meant.
It is the same as it ever was.
There is unbroken continuity.

Why should I be out of mind
because I am out of sight?

I am waiting for you,
for an interval,
somewhere very near,
just around the corner.

All is well.


--------------------------------------------------------------------------------



Henry Scott Holland
1847 -1918

Henriette Prins zei

Zojuist op Ned.2 het verhaal van Bart gezien, zeer indrukwekkend. Mijn verloofde is op 12 december 1998 overleden ( frappant zelfde sterfdatum) na 4 jaar ziekte, ook botkanker, maar een andere vorm nl. osteosarcoom. Meer onderzoek is nodig. Ik wil zijn ouders en broer heel veel sterkte wensen, ook in de komende tijd, want dit gaat je echt niet in de koude kleren zitten. Hoewel ik nu redelijk gelukkig ben met een man en een hele lieve dochter was ik toch bang om weer gelukkig te zijn, want het kan je zomaar weer worden afgepakt. Morgenavond zal ik een kaarsje branden voor Bart en mijn Hendrik.

Amber zei

Wat een sterke man was jij, Bart! En wat voelde ik de pijn van jou familie en ook ik moest ervan huilen.Ik ben diep geraakt. Ik stond al positief in het leven maar zal iedere dag proberen nog positiever te zijn!!
Sterkte voor de familie,
liefs