Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

10 december 2008

Opluchting

Sjaak is vandaag weer gaan werken en ik voel me vandaag juist wat meer gammel. Het zal ook een stuk spanning zijn wat eruit komt denk ik: ik houd me echt niet zoveel bezig met de (hele grote) kans op een tumor-recidief maar een paar dagen voor en na een MRI scan doe ik dat wel. Ik kan er heel gelaten over doen maar een goede uitslag voelt elke keer weer als een zegen: alsof ik weer wat langer mag blijven leven terwijl je het ook zou kunnen interpreteren als uitstel van executie. Van uitstel mag in dit geval afstel komen :-).

op·luch·ting de; v -en verlichting van zorg
  • geruststelling
  • verluchting
  • herademing
  • verademing

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Davy,
Het lullige is dat we nooit meer onbevangen kunnen leven.
Ik ben ook steeds heel blij om te horen dat de tumor zich nog niet verder heeft ontwikkeld.
En jij bent natuurlijk "bang"
dat hij terug komt.
Voorheen had ik het nooit na kunnen voelen, dat ik weer enkele maanden "onbezorgd" kan leven.
We blijven genieten hè, dat voel ik ook bij jou, als ik je ontmoet.
Groeten Truus, ook voor Sjaak.

Davy zei

Precies Truus,
Dat onbevangene is er wel van af! Vandaar dat genieten wel eens niet meevalt, zie mijn laatste blogstukje ;-)

XXX
Peef