Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

01 september 2010

Meer agitatie

Toen ik daarnet op een bijna vol parkeerterrein van het Diakonessen ziekenhuis in Utrecht verwoed naar een plaatsje zocht, zag ik in mijn linkerooghoek witte achteruitrijdlichten en inderdaad maakte iemand aanstalten om te vertrekken: een meisje ging achterin de auto zitten en een vrouw stapte achter het stuur. Ik knipperlicht aan en wachten tot ze uit het parkeervak gereden was. Tegenover me kwam een hum 'heer' op leeftijd staan met zijn blauwe New Beetle. Ik gebaren dat hij wat achteruit moest rijden want dan kon de vrouw gemakkelijker eruit. Toen zij weg was wist de oude man niet hoe snel hij moest parkeren in het vrijgekomen vak. Ik toeteren en roepen dat ik natuurlijk stond te wachten! Hij riep: 'Ik heb een afspraak om 11u!". Ik: 'En ik om 10u45 asociale ouwe %$^&%$#'! Ik moest me echt inhouden om hem niet te lijf te gaan en de rook kwam bijna uit mijn oren. Ben al vloekend maar naar ander parkeerterrein gereden en heb daar een plekje gevonden maar kon het toch niet laten om heel kinderachtig wat briefjes met fijne teksten achter zijn ruitenwissers en dergelijke te stoppen. In het ziekenhuis aangekomen wat bekers gekoeld water naar binnen gewerkt om zo een beetje te bedaren. Echt, sinds mijn hersenletsel heb ik een heel kort lontje en als ik driftig word, berg je dan maar! Dan kookt het van binnen en het lastige is, dat ik dat gevoel ook weer moeilijk kwijtraak (soms helpt een oxazepammetje). Ik zal het de volgende bijeenkomst van Werkgroep Hersentumoren van Cerebraal eens in de groep gooien want geloof me dat het géén pretje is...
Zo'n auto met deze kleur was het dus maar het is niet dé auto want op deze foto is immers plaats zat ;-)

4 opmerkingen:

Unknown zei

Zal ik er speciaal op letten? Mijn (werk)auto is aan pak groter. Komt misschien wat overheersend over? Zal hij wat inbinden volgende keer?

Ik weet precies hoe je je voelt.
Is net als iemand die voor je hangt op een baan waar je 100 mag. Dan rijden ze tegen 65/u en maar tateren tegen die naast hen zit. Als je dan met je lichten knippert en teken doet dat ze 100 mogen, (want natuurlijk kun je ze niet inhalen), doen ze in hun achteruitkijkspiegel teken dat je moet kalmeren en gaan ze NOG trager rijden. (nog iets trager en ze krijgen een parkeerboete).
En dan schrikken de mensen dat er aggressie in het verkeer komt. AARRGGHH!!
Een kort lontje? soms begrijp ik dat helemaal!

Karin zei

Het is toch ook om uit je vel te springen? Of voel je je schuldig dat je je zo hebt laten gaan? (in jouw ogen dan he) Waarschijnlijk zouden een aantal mensen ook nog eens de banden hebben lek gestoken of de ruitenwissers eraf getrokken hebben..... (iets voor de volgende keer misschien?...)

Han en John van Nimwegen zei

Je hebt je nog aardig ingehouden, niet eens deuken geschopt in het autootje; wat een zelfbeheersing (HAH). En wel goed van je dat het nummerbord van het niet-foute autootje niet laat zien (HIH).

kaatje zei

Kort lontje van husband wijt ik ook aan dat bolletje van hem..enne van dat soort figuren wordt mijn lontje ook een stuk korter.