Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

24 februari 2009

Hand


Gistermiddag weer flink geschrokken: ik was even wat aan het wegzetten in de keuken en opeens had ik een doof/dood gevoel in mijn linkerhand, net alsof die hand sliep. Ik had ook veel minder kracht erin, kon geen vuist maken en mijn vingers leken een eigen leven te leiden. Ik voelde me niet lekker, wist even niet waar ik het moest zoeken, ben op bed gaan liggen en heb Sjaak gebeld. In overleg met hem maar even afgewacht en langzaam maar zeker kwamen gevoel en kracht terug. Ik heb dit maanden geleden nog eens gehad maar dit duurde langer :-(. BLEH, dit moet ik niet vaker hebben hoor! Zit nu te twijfelen of ik mijn controle-scan van april zal verplaatsen naar z.s.m. In ieder geval doe ik vandaag rustig aan.

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Das wel schrikken ja!
Rustig aan doen lijkt me ook het best, maar ja je schrikt zo he en dan ist moeilijk rustig te doen/zijn...
De radartjes in je hoofd gaan dan gelijk weer volop aan de slag...
Kan er ook niks zinnigs over zeggen, luister naar je lichaam is het enigste...
Kzal wat OEMMEN misschien helpt dat :)

XXX

Anoniem zei

Idd schrikken. En nu even rustig aan en aankijken hoe het gaat. Maar kan me voorstellen dat je even lichtelijk in paniek raakte.
Ik denk aan je!!

Liefs Nicolien

Han en John van Nimwegen zei

Als je niet gerust bent kun je beter proberen om je scan te vervroegen, dat kan geen kwaad. Je zorgen gaan zitten maken is echt niet gezond.

Anoniem zei

Twijfels,onzekerheid is nooit goed. Heb je de vorige keer er iets mee gedaan? bij arts gemeld of bij huisarts langs geweest? weet je zeker dat het met je hoofd te maken heeft? Niet te lang door blijven lopen met twijfels lijkt mij1

Knuf,

Davy zei

Vorige keer niet gemeld en vooralsnog ga ik ervan uit dat het uit de nek komt (zenuw?) en zal eens goed op mijn houding letten de komende tijd.

Anoniem zei

hopelijk een hele logische verklaring voor te vinden (spieren overbelast ofzo) maar snap dat je toch gaat piekeren.
Bij twijfel altijd alarm slaan he....denk aan je!

xxx kaatje

Google-Girl zei

Oh bah Peefie toch... ff de boel laten kraken door een chiropractor misschien? En een fysio voor je nek?

XXX
Chanti

Anoniem zei

Scan vervroegen!

Nico faaij zei

Hoi Davy,
Ik heb een tijdje geen tijd meer gehad om blogs van mijn vrienden te lezen maar schrik nu van dit bericht.
Ik ben geen neuroloog maar in jou geval zou ik zeker bij een 2e keer je scan proberen te vervroegen!!! Vergeet in ieder geval dit soort zaken nooit te melden!
Sterkte brother,
Nico