Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

27 januari 2009

Omega-3

Sinds een poosje slik ik visolie-capsules en heb Sjaak er ook aan gezet :-). Is het een hype of heeft suppletie wel degelijk nut?

'Mensen lijken gevoelig voor omega-3 vetzuurinname in verband met agressie. Het blijkt dat moord vaker voorkomt bij mensen, die weinig omega-3 vetzuren eten. Lage bloedwaarden van deze vetzuren worden vaak gezien bij mensen die voor openbare geweldpleging op de bon zijn geslingerd. Echter, door middel van jarenlange inname van omega-3 vetzuren neemt agressie af. Twee studies hebben een positief effect van omega-3 vetzuren op de impulscontrole/agressie aangetoond.' Sjaak blij want ik heb regelmatig een érg kort lontje en misschien dat ik 'm door de visolie niet zal vermoorden ;-). 'Omega-3 onderdrukt agressie in tijden van geestelijke stress.'

Lees ook: dit. Het lijkt nu net of Omega-3 overál goed voor is maar ik blijf de visolie toch maar een tijdje braaf slikken :-).

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Mmm,Davy,ik las er laatst ergens ook al iets over waardoor ik dacht: zou dat iets voor mij zijn? Haha,in ieder geval,nu je Sjaak ook aan de vis-olie hebt gekregen heb je ook minder kans dat HIJ jou gaat vermoorden omdat je 't bloed onder zijn nagels vandaan haalt! ;-)

Anoniem zei

Oja,naar welke films keek jij ook alweer??? (Ik moet ineens heel erg aan België denken......)

Davy zei

Ja, ik kijk graag horror maar in Dendermonde was sprake van horror die ik NIET graag zie... :-(. Net als dit soort.
Trouwens, Omega-3 schijnt ook te kunnen helpen wanneer je hartritme-stoornissen hebt!

Anoniem zei

Brr,kan het nog erger?

Geef mij het nieuws dan maar van die achtling die geboren is...dat lees ik liever! (al zijn het er wel veel........)

XX

Han en John van Nimwegen zei

En wat dan te denken van die Australische vader die zijn dochtertje van de hoogste brug gooide omdat hij onenigheid had over het hoederecht? Die heeft vast ook niet van de visolie gesmuld. Hij zal nu gelukkig geen hoederecht meer over zijn 2 andere kinderen krijgen!
In ieder geval zal ik toch maar visolie blijven nemen;-)
Enne...... Karin als jij een 8-ling wilt dan moet je wel grootverpakingen visolie kopen LOL