Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

29 juni 2012

Respect

Iedereen heeft het maar over respect de laatste tijd maar wat ís respect??
Er bestaat zelfs een dag van respect: klik ; een andere site (beide gericht op scholieren en de KRO probeert het zo).

Deze definitie spreekt mij het meest aan:
 respect
"gevoel of uiting waarmee je laat merken dat je iemand aanvaardt als een waardig en waardevol mens"

Ik weet niet of ik wel zo respectabel ben maar ik probeer in ieder geval respect te hebben voor mens en dier, jij ook?

1 opmerking:

edsbev zei

inderdaad een mooi begrip, respect. Spijtig genoeg is het bij velen ver te zoeken. Respect vraagt soms een beetje moed en inleving in de situatie van een ander, en wordt soms gezien als een beknotting van de eigen vrijheid.En toch moeten we er op blijven hameren als we onze samenlevingen 'leefbaar' willen houden.