Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

12 maart 2012

Doelloos

Ik ben de laatste tijd wat somber: het gaat redelijk tot goed met me maar toch blijft de dreiging van nieuwe tumoraangroei altijd aanwezig. Ik heb moeite met al te ver vooruit plannen want misschien zit ik dan alweer aan de chemo, of erger...? En van de plannen die ik vroeger had is ook weinig terechtgekomen... Soms voel ik me zo leeg en doelloos want wat ís mijn doel? Zo lang mogelijk tijd rekken?? Misschien heb ik een nieuwe uitdaging nodig, iemand een idee? Is leven alleen een jezelf bezighouden tot het einde?


10 opmerkingen:

Anoniem zei

Lieve Davy,
Wat klote dat jij je op dit moment zo voelt
Ik heb altijd mijn opgroeiende kleinkinderen,die mij veel geluk schenken.Een lach van een drie-jarige doen wonderen.Van Rosa,ons oudste kleinkind, (8 jaar)tekent en schrijft me al brieven.
Laatst vroeg zij mij , Oma hoe gaat het met de gemokoure ? Daar word ik warm van.
A.s.woensdag begin ik met de derde chemo. Vanmorgen naar de oncoloog geweest, alles is goed, alleen zijn de bloedplaatjes iets onder de grens, maar ik mag toch starten.
Ik heb hoop dat mijn tumor stabiel blijft.
S'nachts heb ik soms angst, bang hoe lang ik nog te leven heb.Maar ik ben ook dankbaar, dat ik het allemaal nog aan kan.Maar ik stuur ook complimenten naar mijn lijf, hoe goed hij nog voor mij zorgt.
Davy, ik hoop dat jij jezelf weer snel kunt vinden.Je bent zo'n lieverd.
Steeds krijg ik van jou zo'n lieve mails en lieve kaarten, die ik dan weer trots aan mijn dochters laat zien.Jij steunt mij enorm!
Een dikke knuffel, ook voor Sjaak.
Truus.

Karin zei

Dreiging is een naar gevoel,dat kan verlammend werken. Ja,wat is je doel dan en, moet er een doel zijn? Waar heb je plezier in Davy? Zoek daarin naar activiteiten. Wat Truus al schrijft,je bent lief naar anderen toe,kaartje sturen,attent zijn,daar maak je ook mij blij mee ;-)

Davy zei

Heel veel sterkte met de 3e ronde lieve Truus! Ik ben ook blij dat mijn lijf de chemokuren heeft doorstaan en net als bij jou kregen mijn bloedplaatjes een tik van de Temodal maar die herstellen zich wel weer.

*knuffel*

Davy zei

Lief naar anderen toe zijn geeft me te weinig voldoening Karin dus misschien moet ik het maar over een andere boeg gooien en een botterik worden? :-)

Anita van Waterschoot zei

Heb je berichtje even laten bezinken, met de hoop om je daarna een zinnig antwoord te kunnen geven............helaas ik heb het niet......

Heeft iedereen een doel? Misschien wel en misschien ook wel niet, maar toch, wat is een doel..... Uiteindelijk hou je jezelf inderdaad bezig tot het einde. Want wie zegt dat jou doel zinvol is..... ofzo.... moet dat eigenlijk????? Wanneer heb je het doel wat je jezelf gesteld hebt, vaker onbewust dan bewust denk ik, dan bereikt? En betekent dat dan dat je aan het eind bent, of mag je dan pas gaan genieten. Of is genieten op zich al een doel, wat volgens mij helemaal niet verkeerd is. Het lijk me in ieder geval beremoeilijk om met deze diagnose niet te piekeren en somber te zijn zo af en toe...understatementje zeg maar regelmatig. Toch hoop ik dat je zoveel mogelijk geniet van het leven, want dat is volgens mij toch het uiteindelijke ultieme doel wat ik iedereen toewens!

X en lfs
van je boetie en schone sussie

edsbev zei

Beste Davy,
Ik ken het gevoel dat je beschrijft. Ook ik zit in het zelfde straatje met een hersentumor. Gisteren ben ik met mijn 5de chemokuur begonnen (temodal) en ik zie daar ook tegen op. Ook ik kamp met de dreiging van verdere tumorgroei.
Toekomstplannen heb ik ook moeten opbergen of bijsturen. Maar is het niet een stuk onder druk van de maatschappij dat we verplicht worden toekomstplannen te maken? Moeten we de goede dagen laten vergallen door gedachten aan wat er was en wat er komt?
Ikzelf probeer dag per dag te leven, deels uit noodzaak deels omdat ik me dan beter in mijn vel voel. Leven onder het motto 'pluk de dag' is voor mij de oplossing om niet af te glijden naar geestelijke problemen. Het is misschien gemakkelijk gezegd, maar in de praktijk vergt dit een ganse omschakeling van mentaliteit en levenswijze. Ik heb het ook geleerd met veel vallen en opstaan en ik hoop het zo vol te kunnen houden met steun van vrienden en familie.
Als het dan iets minder gaat en er eventueel nog een chemokuur te wachten staat weet dan dat je niet alleen bent en dat er velen zijn die met je meeleven.
groeten Eddy

Davy zei

Volgens Sjaak hebben wij mensen het ons veel te moeilijk gemaakt en misschien hoort dat van nature wel bij het mens zijn. Dieren houden zich helemaal niet bezig met dit soort 'onzin' ;-). Misschien is leven wel doel op zich en moet dat gewoon genoeg zijn.

Heel veel sterkte met de 5e ronde Eddy!

Han en John van Nimwegen zei

Tja, waarom leven wij als we toch dood gaan? Wie het weet mag het zeggen! Maar ik weet één dng zeker en dat is dat niemand weet waar het leven toe dient en alle zemelaars die denken daar wel een antwoord op te hebben proberen zichzlef en anderen wat wijs te maken. Waaom moeten mensen lijden, wat hebben baby's die sterven voor kwaad gedaan wat hebben mensen die allerlei ziektes krijgen misdaan? Ik weet het niet en ik weet ook niet hoe ik er mee om moet gaan. Als ik aan ellende denk die ik mee eb gemaakt roep ik van binnen hard tegen mezelf; stop er mee, denk aan iets anders. Tja, dat is dan mijn manier op er mee om te gaan, maar dat is voor ieereen verschillend. Ik hoop dat jij jouw manier vindt.

Karin zei

Als dat jou voldoening geeft wens ik je veel succes.... Botterik! Het schijnt als ik zo rond kijk makkelijker te zijn dan aardig zijn voor elkaar..... :$

Anoniem zei

Hoi Davy
Misschien hebben alle mensen zulkse buien wel is en niet perse omdat ze een ernstige kwaal of ziekte hebben.

Ik las dat je al vanaf 2006 zit met jouw ziekte sores.
Je hebt erg veel geluk Davy, want velen met zo'n diagnose als jij hebt, tussen 2006 en nu 2012 leven allang niet meer.

Ik weet niet wat je met een doel in het leven bedoeld Davy.

Ik lees veel op Internet en lees dat mensen scholen of werken en hobby's hebben en toch naar een doel zoeken in het leven.

Dan kom je mi. uit bij: Waarvoor leven we...Waarvoor ben jij op aarde?

Je hebt dus meer soorten bedoelde doelen...denk ik!

Ik vind je erg leuk bezig met je web. Dat doen lang niet alle mensen je na!
Het doel een leuke web te maken is ook een doel.

afz.
ladytroy@casema.nl
en
een link van mijn forum
http://ladytroy.forum2go.nl/
Kijk daar is in en vermaak je hier er mee!

Hou je taai jong...Knf. van LT