Wat gaat er door een mensch hene, wanneer hij te horen heeft gekregen dat hij een kwaadaardig gezwel in de hersenen heeft? Nou... best veul.


Welkom bij mijn online dagboek: over-leven met een anaplastisch astrocytoom. ZOLANG IK BLOG, BEN IK ER TENMINSTE NOG!

02 september 2009

Nostalgie, vroeger, ouderwets.... maar oh wat leuk

Gisteren heb ik een platenspeler gekocht. Lekker uit de tijd zou je zeggen, maar ik heb nog een paar honderd elpees die ik al jaren niet meer heb kunnen luisteren en dat wil ik al een hele poos wel eigenlijk. Nu kan ik ze omzetten naar CD en/of gewoon luisteren als ik daar zin in heb.

Pakte er vanmiddag zomaar een paar uit een kist en kwam o.a. Split Enz tegen en Future World Orchestra. Wist niets eens meer dat ze bestonden. Toch wel weer leuk om terug te horen. Bij veel platen krijg je dan weer herinneringen van vroeger, zoals een elpee van Kiss die ik heb gekocht bij de V&D in Zeist toen ik terug kwam uit het ziekenhuis en te horen had gekregen dat ik aan m'n neus geopereerd moest worden.

We kunnen weer samen discjockey spelen hier in huis en genieten van muziek van toen. Leuke bezigheid voor als straks de 'rottige' dagen weer komen. Hoorden we gisteren in Veenendaal toen we een ouderwets zakje patat zaten te eten. Een paar oudere mensen zeiden vol overtuiging "De zomer is voorbij hoor, er komt kou aan" :)
Neem van mij aan als reserve Pelleboer, er komen nog zat mooie dagen aan, zeker als ik nog vakantie heb!

En voor de jeugd. Zo ziet een elpee er uit:


4 opmerkingen:

Karin zei

Future World Orchestra! Jaaa,goh,eindelijk iemand die daar een elpee van heeft! Mijn broer had die plaat toen en ik heb er een opname van gemaakt op cassettebandje. Geen idee of ik die nog heb. Geweldig! Veel plezier ermee!

MeMyselfAndI zei

Split Enz, daar heb ik ook nog twee platen van gehad. Ik heb onze hele collectie aan de beste vriend van mijn zoon gegeven, die is er stikgelukkig mee.
En ik deel jouw voorspelling, het is nog lang niet afgelopen, zondag gaan we alweer naar de 24 graden :D

kaatje zei

ik heb m'n platenspeler nog op zolder staan, in het nieuwe huis krijgt hij een plaatsje en komen ook de lp's weer tevoorschijn. Heb er laatst zelfs nog een paar gekocht via een internetsite.

Anoniem zei

heel leuk,
het heeft wel wat een plaat uit de hoes halen en draaien
heel veel plezier en luistergenot

Toos